Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Torsdag 8/5, Long time, no see

Av Ulrica Karlsson - 8 maj 2013 22:48

Denna senaste vecka med sol och vårvärme har gjort mig likt en ko på grönbete. Ja, inte att jag har börjat råma eller så men jag har bara gått runt och njutit av stunden utan att reflektera. I söndags morse (alltså morse för mig, förmiddag för er andra) så gick jag ut för att hänga tvätt då det slog mig vad jag har gått igenom och att jag klarade av det. Jag blev så rörd att tårarna bara rann. Så där stod jag och hängde tvätt och lipade som en barnunge. Det var bara så underbart att få se våren.

Och i den känslan har jag bara vandrat vidare!


För tillfället håller jag på att gå in mina nya skor som jag ska ha på svägerskans och blivande svågerns bröllop. De är fantasktiskt snygga (skorna) och har redan gett mig skoskav på ena stortån och mittentårna är i skrivande stund helt bortdommnade. Men det vet ju varje kvinna att ju fler tår man tappar kontakten med, desto snyggare är skorna. Till min stora lycka hittade Maken klänningen som jag hade tänkt ha på mig. Det enda jag hittade i garderoben var, förutom prickiga, röda klänningar. Just rött på ett bröllop betyder ju att man har varit i lag med brudgummen och mitt minne är ju som alla vet fruktansvärt selektivt men jag är helt säker på att så inte är fallet. Så nu sitter jag här i soffan med håret på ända, iförd ett urtvättat nattlinne i storlek 42 med trycket "världens bästa mamma" och med ett par snygga högklackade på mig. Det är kanske så jag ska vara klädd på lördag? Poängen är väl bara att man inte är snyggare än bruden? Och dessutom så stod det fri klädsel på inbjudan!


Jag var hos farbror doktorn i häromdagen och fick det glädjande beskedet att jag är fortsatt kärnfrisk! Helt underbart! Frågan är bara när jag ska kunna åka ner till Kalmar utan att känna smaken av kortisontablett i munnen. Det satt med ytterligare en läkare under besöket som tydligen var intresserad av Hodqskins. Han frågade om mina symtom innan jag startade behandlingen och jag sa som det var: Jag kände mig kärnfrisk fram till dess att behandlingen för att göra mig frisk startade.


Kära nån... Nu börjar det domna i underbenen med. Jag måste nog väcka Maken och övertala honom om fotmassage. Det kanske blir stallskorna på lördag ändå...

 
 
Lisbeth

Lisbeth

12 maj 2013 19:47

Hoppas ni hade det bra på bröllopet, och skorna inte mördade fötterna! Såg dett för sent, har annars ett ofelbart tips - sätt på dig fuktiga strumpor och gå runt med skorna ett par timmar, låt torka och så slipper du skoskav. Funkar dock inte med plastskor - har testat.. ;)
KRam

http://www.bettans-place.blogspot.se

Ulrica Karlsson

13 maj 2013 22:15

Idag är det måndag och tårna är fortfaranade inte vän med mig...
Ska bära med mig tipset om blöta strumpor till nästa gång jag ska ha tortyrredskap...förlåt..snygga skor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards