Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Söndag 19/5, schlagerfunderingar

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. Vilket fullblodsproffs!


Naturligtvis har jag har åsikter om bidragen:


Att jag tycker att Robin Stjernberg är en tönt (förlåt Lillasyster, men det är han) vet ni redan om så det behöver jag inte gå in mer på.


Jag gillade Finlands bidrag! Trots den "kontroversiella" kyssen på slutet. Ska man verkligen kalla en kyss mellan två kvinnor kontroversiell så här 2013? Hade det varit 1963 så hade det varit något annat men nu borde väl Pride-paraden stampat bort sådana fördomar?


Tyskland återupplivade Cascada. De lät och såg ut som de gjorde på tiden de begav sig. När man ändå är inne på återupplivningar så var ju Anouk med. Jag gillade henne skarp förut (15? år sen) men hennes bidrag var inget som föll mig på läppen. England hade dammat av och injecerat botox i Bonnie Tyler vilket ledde till 23 poäng.


Däremot så gillade jag Greklands "Alcohol is free" som tydligen handlade om fri sprit och kantrade båtar. Något för kaptener på kantrande kryssningsbåtar måhända? Jag blev hårt impad av förmågan att dansa cancanvariant och spela dragspel samtidigt då jag själv knappt kan cykla och tugga tuggummi samtidigt. Någon som annamat deras låttitel var Gianluca från Malta som framförde hela låten med ett sällan skådat Kermit-leende. Hans låt kanske hette "Pills are for free" från början?


Rumäniens bidrag med en kastratsjungande dracula var däremot ingen höjdare. Fast det fanns ju utrymme att krypa under kjolen för att ta reda på om det verkligen var en kastratsångare. Jobbet hade kanske inte varit lämpligt för jätten Igor från Ukraina. Vilken best! Med en sån bjässe i backlinjen skulle alla motståndarlag lämna WO.


Ryssland ställde upp med en smäktande ballad om fred och om att vi ska lägga ner våra vapen. Hmpf..vem kränkte vems luftrum egentligen. Men den balladen är det närmaste ursäkt som vi kommer få från Ryssland, det är ett som är säkert.

 
 
Lisbeth

Lisbeth

31 maj 2013 21:45

Nu börjar jag bli ganska orolig - var är du?
Hoppas allt är bra mid dig!

Kramar

http://www.bettans-place.blogspot.se

Ulrica Karlsson

10 juni 2013 20:48

Ingen fara!!
Här är jag! Frisk och sund som bara den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Av Ulrica Karlsson - 13 maj 2013 22:17

Bröllopet var fantastiskt och festen var jättelyckad! Ingen spydde och ingen slogs!(vilket inte alltid är en självklarhet)   Svägerskans klänning var inte utav denna värld. Hon har försökt beskriva den för mig innan men att den var så makalöst va...

Ovido - Quiz & Flashcards