Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Tisdag 23/4, Min brandman

Av Ulrica Karlsson - 23 april 2013 21:28

Ni uppmärksamma själar med en prenumeration på OT såg idag min kära Make på bild i repotaget om en brand vid entrén på Oscarsgymnasiet. Det tog sig rätt bra i buskarna utanför entrén men Maken och kollegor var snabba med handbrandsläckarna. Mycket manligt!


Inte nog med det, jag har gått och blivit miljonär på vadslagning också. Chefen och jag började diskutera om vem som skrivit boken "Skriet från vildmarken". Jag sa att om jag hade fel så skulle jag jobba gratis och han satte en miljon. Men nu vet han att det är Jack London som skrivit den. Fast jag kan nog se mig i stjärnorna efter min miljon. Fast...precis som att jag hade jobbat gratis...


Till råga på allt så har jag krympt! Min beställning från Zalando kom hem idag och både klänningen och skorna var för stora. Så kan det gå. Men det ska man nog kunna returnera får jag hoppas. Annars har jag ett snygg lila klänning i storlek 38 och ett par sjuk snygga vita pumps i 39 till salu. Att man kan gå ner en storlek i kläder är väl en sak men hur ofta krymper fötterna? Det kanske var det där fotbadet med scrubkrämen på Svägerskans möhippa som peelade bort en storlek? 


Det gick himla bra att jobba idag. Jag började dagen med att smörja in mig från nacke till svanken med hästliniment och då höll det ihop riktigt bra. När jag kom hem efter jobbet så linimentade jag in hälsenorna och sov som en gris i två timmar så ikväll kunde jag faktiskt röra mig relativt obehindrat. Alltid något sa prästen när han hittade knappar i kollekten. Hästliniment är grejen, vanliga människoliniment är inte lika effektiva. Förutom när jag lånade Makens linimentstift som de har till fotbollspelarna. Det var lite i effektivaste laget då området där jag smörjde blev alldeles illrött och fullt med blåsor. Efter det så återgick jag till hästliniment igen. Så vi delar på en flaska, Tant Brun och jag. Det är kärlek det..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards