Alla inlägg den 17 april 2013

Av Ulrica Karlsson - 17 april 2013 22:01

Lill-Grabben är en outsinlig källa av funderingar. I kväll när vi läste godnattsaga så förekom det en rektor och där kom starten för kvällens diskussion: Vad är en rektor och har de superkrafter?

Jag förklarade vad en rektor är och påminde honom om att han känner en livs levande rektor då min lille storebror är stolt innehavare av den yrkestiteln. Lill-Grabben filosoferade en stund över sin morbror och frågar sedan: Kan han flyga? och Kan han slåss?

Nu är ju min storebror överlag en fridens man så jag har lite svårt att se honom i ett riktigt rallarslagsmål och jag tror inte att han kan flyga, det är inget han har nämnt någon gång i varje fall. Fast man vet ju aldrig! Han kanske är Stålmannen?  


Nu börjar det bli dags kanske att köra en uppdatering av hälsotillståndet här på den föredetta cancer-bloggen. Jag har en riktigt frisyr nu. Har lyckats hitta min från-telefonen-till-datorsladd idag så jag ska köra en håruppdatering!

Orken blir bara bättre och bättre den med. Igår satt jag till häst i tjugo minuter och då galopperade jag en hel del (till Tant Bruns stora förtret. Maklig lunk är mer hennes melodi). Men, när energin det tar slut så tar det slut ordentligt. När jag har hållit låda en tag så får jag sjuk ont i knän och hälsenor framför allt och har då svårt att gå ordentligt. Jag hade ju under hösten problem med min vänster arm. Antagligen blev det en mindre propp i armen och läkarna var inte så tända på att ge mig blodförtunnande när de hade fullt upp med att tratta i mig blod för att få mig att fungera. Nåväl, armen fungerar tillfredsställande men när jag har ansträngt den för mycket så får jag ont när jag har den i vissa lägen. Eller rättare sagt, i alla lägen utom snällt hängandes rakt ner.

Överlag så funkar allt rätt bra utom, tyvärr, delar av mitt jobb, nämligen städningen. Och tyvärr så är städningen en rätt väsentlig del av min yrkesbeskrivning. Men jag ligger lite lågt, jag behöver inte köra för fullt på jobbet, då ingen begär det av mig. Mer än jag då.

Ovido - Quiz & Flashcards