Alla inlägg den 29 april 2013

Av Ulrica Karlsson - 29 april 2013 21:42

Idag var det ett nytt försök med att få nya sulor på min gamla sardinburk till bil så det bar iväg till Euromaster. På vägen dit konstaterade jag att det är ytterst få bilister som är läskunniga (eller jag som är trög). Nu när det är vägarbeten läggs med hela E:22 in till Oskarshamn så är det skyltat max 70 km/h men lik förgjordat kommer det en hel radda bilar och blåser om mig när jag ligger i lagliga 70 (nåja, halvlagliga 78 ungefär..)

Väl på plats så mötte jag upp Maken, Oslo och två av deras grabbar som var på Euromaster i samma ärende som jag så jag åkte med dem tillbaka till Oscarsgymnasiet och tog därifrån Makens bil. I och med detta så fick jag åka mjölkskjuts (Makens ord för alla extra ärenden) till systembolaget. Efter en stunds irrande bland hyllorna så var det dags att betala. Den mycket trevliga expediten tittar på mig aningens tveksamt och ber om min legitimation. Jag tittar förvånat på henne. Hon ursäktar sig med:

-Ja...Du ser ju så slät ut i ansiktet..

Jag brister upp i ett jätteleende och säger:

-Nämen tack! Vad gullig du är! varpå jag glatt langar fram körkortet. Hon tittar på det och säger:

-Åh! Nu förstår jag varför du blev så glad!

Vilken underbar människa! Hon gjorde hela min dag!


Väl hemkommen så tog jag tag i dagens telefonsamtal. Jag ska på mitt första återbesök nästa måndag för att ta reda på hur jag mår så jag ville stämma av med sjukskrivning och inbokning av blodprover. Den trevliga sköterskan på Kristinebergs vårdcentral frågade om jag hade en Port-a-Cath varpå jag snällt förklarar att det har jag men den är så fruktansvärt tjurig så prover har tagits i armvecken...och i händer...och i handleder. Är himla glad att jag blev friskt för nästa steg hade varit att sticka i fötterna och med min sopiga cirkulation så hade det väl tagit en hel dag att få ut tre rör blod. Men jag tror det kommer funka bra denna gång. Alla knutor som fanns i höger armveck är helt borta så förhoppningsvis har det läkt ihop. Hoppas det i varje fall, för det är lite obehagligt när kärlen spricker!


Efter en vända hos Lojs där vi med gemmensam intelligens lyckades returnera mitt Zalandopaket så var det dags att hämta min bil. Tydligen hade det inte gått så bra denna gången heller då mina nya däck tydligen har försvunnit på vägen till Oskarshamn. Men ny beställning har gjorts och nytt försök görs på torsdag. Mannen bakom disken sa att rätt var det är så kanske det finns åtta däck till min bil. Låter bra tycker jag, då kan vi sätta dem i par som man gör på traktorerna och då kan jag ju köra över vilken åker som. Nu finns det säkert de som hade blivit rosenrasande för att däcken inte fanns på plats för andra gången men det är inget som stör mig direkt. Retar man sig på småsaker så är man antagligen inte större än så.


Ovido - Quiz & Flashcards