Alla inlägg den 14 april 2013

Av Ulrica Karlsson - 14 april 2013 21:29

Fredagen började stillsamt tills jag kom på att det regnade så jag svände förbi stallet för att lägga på Tant Brun och grabbarna. Jag är ju inte så snabb i tanken så jag var iförd en fleccejacka och ett par mjukisbyxor. När jag kom till stallet så hade hästarna precis hunnit ut i hagen men inte tar det så lång tid att täcka några hästar så jag hinner nog inte bli så dygnsur. På min väg in genom dörren så möter jag en fuxponny i hög hastighet på väg ut genom den samma. Stackars stallägaren var försenad till jobbet redan som det var varpå jag sa: -Åk du! Jag fixar det här! Jag menar, hur svårt kan det vara att fånga in en liten ponny? Det är svårt så in i helsicke ska ni veta. Ponnyn hade inte haft så här roligt sen sist han hade roligt så han sprang ägorna runt med mig vilt svärande i hasorna med en havrehink i högsta hugg. Efter en stunds svärande och jagande blev ponnyn infångad och förpassad till rätt hage under hot att hastigt bli förvandlad till ett pennfack om han inte höll sig i skinnet. När jag sedan skulle göra mitt egentliga ärende så var hästarna så uppstimmande så att försöka fånga in dem och täcka dem var lika lätt som att stoppa ett X-2000 med händerna. Jag var då genomblöt och skitsur så jag slängde täckena i en hög i stallgången och åkte hem. Frampå eftermiddagen så hade humöret tinat upp en smula så jag tänkte ta mig en lugn och behaglig stund med lite kaffe och tidningen. Mormor katt kommer under ett vilt spinnande upphoppandes till mig i kökssoffan. Det tog ungefär 34 sekunder innan hon börjar hulka. Jag skopar upp katten och hinner ut i hallen innan katten kräks över hela golvet. Underbara dag....


På lördagkvällen var det dags för möhippa för min oskarshamnssvägerska. Vi var ett helt gäng som samlades på Björnbacka spa. Den blivande bruden var mycket vackert utförd i rosa boa och prinsessdiadem. Vi fotbadade, fick massage och åt ost och kex. Himla mysigt var det och jag är mjuk om fötterna som en bebisstjärt. Bruden kunde vi inte tappa bort då hennes boa ruggade något fruktansvärt och spred ett moln av rosa fjärdrar runt omkring henne. Roligast hade nog jag och min fårbosvägerska som skrattade oss halvt fördärvade. Tur att vi inte drack något värre än alkoholfri cider för annars hade vi nog varit kvar där än!

Ovido - Quiz & Flashcards