Alla inlägg den 16 april 2013

Av Ulrica Karlsson - 16 april 2013 21:18

Kära hjärtanes,

Nu har den internet-inkompetenta vidgat sina vyer! Jag och resten av familjen Kaos och Allmän Oreda ska ju som bekant på bröllop nu i Maj då min Oskarshamnssvägerska ska slå sina påsar ihop med sin Chilenska dalmas och jag kan ju inte direkt åka dit i ridbrallorna (även om de sitter mycket bra). I och med att jag är saknar den kvinnliga shoppinggenen och snudd på får klåda av tristess när jag går in i en affär så provade jag på Zalando. Jag förväntade mig att Maken skulle gå in i en garderob och vråla som han i reklamen gör men han sitter så lugnt och avslappnat kvar i soffan. Fast han har ju inte sett fakturan än. (Nu när Maken läser det här kommer han vända sig mot mig med ett uppgivet ögonkast)


Nåväl, jag lyckades beställa hem en lila klänning ( då svägerskans färgtema är lila. Eller hoppas att de var det hon sa...) och ett par vita klackeskor med en silverblomma på. Det blir nog bra. Och även om det inte blir det så är ju faktiskt inte folk där för att titta på mig.


Det enda som stör mig lite är håret. Jag tycker inte det passar riktigt med en klänning och kort hår. Eller, på en del gör det säkert det men inte på mig. Men åter igen, det är inte mig folk ska titta på och dessutom så tänker jag inte skaffa mig en peruk nu, det skulle ju bara vara löjligt! Nä..jag går dit med min korta frisyr och låtsas att det ska vara så. Springer man fort och ler stort så ser ingen att man är ful som Lasse Åberg så klokt sa en gång!

Ovido - Quiz & Flashcards