Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det in i det längsta. Jag åkte upp till stallet och gav Star Underbar lite mat och hjälpte Stallägarens far att installera en flottör i vattentunnan i hagen. Väl hemma igen så slog jag mig ner i grannens trädgårdsmöbler med en kopp kaffe för en stunds samtalande och då, till min stora lycka, började det att hällregna och åska! Och då kan man ju inte putsa! Lill-Grabben och jag byggde en enorm tågbana i vardagsrummet istället vilket var bra mycket roligare. Fönstrena är fortfarande skitiga men om jag inte ser ut så ser ingen in och då behöver jag ju inte städa heller. Inget ont som inte har något gott med sig.

Maken och Stor-Grabben var iväg en sväng då Stor-Grabben hade fotbollsmatch vilken vanns storstilat.


Nu i kväll så satt Lill-Grabben på altan och pratade om livet. Jag slogs då av hur mycket han har växt vilken jag sa till honom. Han höll om med om att han har växt och frågar mig: -Mamma, hur lång väger jag nu? Han är lite förvirrad över det här med enheter....


Nu är man ju så illa tvungen att se finalen i ESC om man vill behålla sitt svenska medborgarskap. Jag röstar på Petra Mede. Rackars vad bra hon är!

Ovido - Quiz & Flashcards