Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Ulrica Karlsson - 17 juli 2012 21:12

Idag har jag haft en underbar dag ute hos Kvast-Hilda med familj. Vi öppnade dagen med en fika på terassen till hennes stora hus för att sedan ta med oss hundarna ner till sjöboden där vi kraschlandande i varsin solstol. Visst är det lustigt hur man kan spendera sex timmar med en människa och prata hela tiden!

Vi gick igenom livet, jobb, jobb vi har haft och framtiden.


Jag lever ju som bekant i ovissheten om jag är svårt sjuk eller svårt frisk. Jag tror det är viktigt att sätta upp mål som sträcker sig bortom en eventuell behandling. Då blir inte behandlingen det stora målet utan mer ett fartgupp på min väg.


Jag passade på att ta en sväng med bilen och göra något som vi bonnläppar gillar: åka och glo. Så jag tog en sväng och kollade vem som har slagit hö. Ska det hålla på att regna småspik hela sommaren så blir det ensilage i boxen hos Tant Brun. Men då blir hon glad....och fet.


Men just är det mycket mer än hö att hålla i tankarna. Vad får jag för besked på torsdag? Är jag sjuk eller bara frisk med urballade lymfkörtlar? Och mitt i allt detta: Lill-grabbens fyraårsdagen. Han har önskat sig en bilbana och en mjukistiger. Men vi slänger in en låda lego och vattenpistoler, ett säkert kort. Det får bli ett nytt Lego-tvspel, jag är så trött på Lego Star Wars!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards