Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Ulrica Karlsson - 23 juli 2012 17:54

Anlände till sjukan kl 09:00 i morse lite lagom glad i hågen. Har dock fått ett eget rum med en fantastisk utsikt. Eller, jag ser Ölandsbron så lite exotiskt är det allt.

Dagen började med ett besök på gyn. And that's all I have to say about that.


Hann inte med än upp tillbaka till avdelningen innan jag fick en tid hos tandläkaren. Strax efter det togs min kaffekopp ifrån mig för jag skulle iväg och få en grej inopererad. Jag kommer inte för mitt liv ihåg vad det heter, detta enda ord jag kommer på är katekes.Nåväl, det är någon liten grej som ligger under huden som de kan koppla in dropp i, ta blod ur och en massa andra finesser så jag slipper bli stucken hela tiden. Vilken antagligen är en bra idé med tanke på att jag har varit här en dag och redan nu har blivit stucken i båda armvecken och i skrivande stund har dropp i vänster hand.


Tandläkarebesöket var helt ok. Med OK än de två som komma skall. Imorgon ska de laga ett hål och på onsdag ska de dra ut tre (!) visdomständer. Det ska bli skoj...eller inte...


Är lite lagom groggy om jag ska vara ärlig. Under operation fick jag bara lugnande och lokalbedövning. Var relativt vaken tills det började göra. Jag pep : -AJ! Det gör ont! Sen minns jag inget mer. Har ingen aning vad de har för grejer här men det blir kolsvart riktigt fort. Och det tackar jag för.   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards