Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Ulrica Karlsson - 29 juli 2012 21:26

Och just precis DÄR!...tog sommaren slut. Frågan är om den ens har hunnit börja.

Av ren datumprincip så sitter jag på altanen och skriver. Trots att den är inbyggd och med matta på golvet så är det lite kyligt här ute. Regnet droppar på ett och samma ställe på plåttaket. Det låter nästan som en nojd som sitter och trummar. Jag kanske bara inbillar mig att jag har lätt för att somna, jag kanske är i trans hela nätterna?


Idag har jag varit riktigt pigg. Jag for ut sängen vid kvart i sex med en sådan fart att man kunde tro att jag fått en spark i baken. Har gått och plockat. Tvättade Lill-Grabbens snuttefiltar (bland annat) och glömde att hänga upp dem. Kors i jösse namn, hoppas att de håller för torktumlaren. Den ena är en relik från när jag var spädis så den är nästan genomskinlig av kärlek och det är ju då de är som bäst, det vet ju alla!

I övrigt så har dagen flytit på i jämn takt. Det vildaste som hänt var ett anfall av fyraårs-trots vid matbordet. Det blir ju lätt att när man sitter i den här sitsen med sjukdom och grejer att man backar av mot Lill-Grabben. Det är ju synd om honom, han förstår inte, etc etc. Det har funkat en månad men nu har vi vuxna landat och tagit tag i rodret igen. Det faller inte alltid i god jord när man är fyra.

Vi har även haft leverans av kantareller ikväll. Det är till att ha goda grannar! Rätt som det är hänger det en påse på dörren. Vadå bortskämda? Vad menas? Svärmor och svärfar kom med påse med smått och gott från deras Ölandsvistelse. Det är till att ha det bra...


Vi har haft lite cancer-snack med de stora barnen. De förstår så mycket mer vilket ger dem så mycket mer att tänka på. Men vi försöker ha ett öppet klimat och högt i tak. Vill de hänga med till sjukhuset så får de, vill de inte så är det ok och så vidare. En sån här sjukdom är inte behaglig för någon i familjen och alla måste få hantera det på sitt sätt. I det här läget så är jag så tacksam över min exfru. Hon gör ett suveränt jobb! Då vet man att barnen har stöd i det här vart de än är. Tack och lov att det funkar. Det är först nu som jag inser att det är inte bara smidigt utan även livsviktigt att ha en bra ex-fru.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards