Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Ulrica Karlsson - 21 juli 2012 22:20

Idag har det varit regn hela dagen. Passade på att slänga ut grabbarna på studsmattan mellan skurarna.


Det vildaste som hände idag var att Lojs med man kom och fikade. Vi körde en left-over fika och tog resterna av tårtan från igår. Jag fick en kvarglömd tårtljushållare i en tårttugga. Undrar om det funkar som med mandeln i gröten? Väldigt mysigt var det i varje fall. Själva fikan alltså, ljushållare i tandköttet kan man gärna slippa.


Senare åkte Princess och jag upp till min Karlssonkompanjon och hälsade på Tant Brun. Tant Brun mår som en drottning på Karlssonkompanjonens femstjärniga hästspa. Princess red lektion och det gick kanon. Perfekt att hon lär sig rida Tant Brun så att jag kan göra det jag är bäst på, hänga på staketet och prata skit. Känns så skönt att jag flyttade på Tant Brun innan biopsin för jag hade inte fixat det nu. Att bli häst-lös är ingen lätt match även om man vet att hon har det bra (till och med bättre) där hon är nu. När vi kom hem hade maken grillat (mycket manligt) så vi åt kanongod mat. Stor-grabben var i sitt esse och spelade upp oss allihop. Skrattade så jag nästan fick hicka. Sen avrundades kvällen med att hela The Karlsson Five framförde låten "Ring of fire", dock i olika versioner och i olika delar av huset. Katterna gick ut.


Tog bort tejpen från där biopsin utfördes. Kirurgen som sydde måste ha haft MVG i syslöjd! Trots att det inte har gått två veckor så syns knappt ärret. Har börjat klura på vad jag ska ha med mig till sjukan. Min plattång som jag fick av Stor-grabben. Här gäller det att platta hår utav fasen så länge det nu sitter kvar. Egen kudde och min räliga pläd är ju också ett måste. Känner jag mig själv rätt så kommer jag dragandes med en resväska.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards