Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Söndag 29/7, Kantareller på Ölandsbröd

Av Ulrica Karlsson - 29 juli 2012 21:26

Och just precis DÄR!...tog sommaren slut. Frågan är om den ens har hunnit börja.

Av ren datumprincip så sitter jag på altanen och skriver. Trots att den är inbyggd och med matta på golvet så är det lite kyligt här ute. Regnet droppar på ett och samma ställe på plåttaket. Det låter nästan som en nojd som sitter och trummar. Jag kanske bara inbillar mig att jag har lätt för att somna, jag kanske är i trans hela nätterna?


Idag har jag varit riktigt pigg. Jag for ut sängen vid kvart i sex med en sådan fart att man kunde tro att jag fått en spark i baken. Har gått och plockat. Tvättade Lill-Grabbens snuttefiltar (bland annat) och glömde att hänga upp dem. Kors i jösse namn, hoppas att de håller för torktumlaren. Den ena är en relik från när jag var spädis så den är nästan genomskinlig av kärlek och det är ju då de är som bäst, det vet ju alla!

I övrigt så har dagen flytit på i jämn takt. Det vildaste som hänt var ett anfall av fyraårs-trots vid matbordet. Det blir ju lätt att när man sitter i den här sitsen med sjukdom och grejer att man backar av mot Lill-Grabben. Det är ju synd om honom, han förstår inte, etc etc. Det har funkat en månad men nu har vi vuxna landat och tagit tag i rodret igen. Det faller inte alltid i god jord när man är fyra.

Vi har även haft leverans av kantareller ikväll. Det är till att ha goda grannar! Rätt som det är hänger det en påse på dörren. Vadå bortskämda? Vad menas? Svärmor och svärfar kom med påse med smått och gott från deras Ölandsvistelse. Det är till att ha det bra...


Vi har haft lite cancer-snack med de stora barnen. De förstår så mycket mer vilket ger dem så mycket mer att tänka på. Men vi försöker ha ett öppet klimat och högt i tak. Vill de hänga med till sjukhuset så får de, vill de inte så är det ok och så vidare. En sån här sjukdom är inte behaglig för någon i familjen och alla måste få hantera det på sitt sätt. I det här läget så är jag så tacksam över min exfru. Hon gör ett suveränt jobb! Då vet man att barnen har stöd i det här vart de än är. Tack och lov att det funkar. Det är först nu som jag inser att det är inte bara smidigt utan även livsviktigt att ha en bra ex-fru.

 
 
Ingen bild

Anne-liie

30 juli 2012 13:15

Mamma tipsade mig om din blogg och jag tänkte att det kanske blir jobbigt att komma så nära allt det du måste känna nu. Men jag skrattar mest, du skriver så otroligt bra och jag gråter bara för dig ibland.
Isabella och Kevin ställer tusen frågor, frågor som jag inte kan svara på, därför får de också läsa.
Vi tänker på dig och de dina
Anne-liie

Ulrica Karlsson

30 juli 2012 22:10

Tackar för beröm!
Den här bloggen fungerar precis som jag hade tänkt det. Informationskanal och ett sätt att förklara. Den sparar mycket tid och oro. Vem vet, en vacker dag jag kanske skaffar facebook till och med? Hälsa Isabella och Kevin att det är ingen fara. Kramar till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards