Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

26/7, kväll

Av Ulrica Karlsson - 26 juli 2012 21:37

Inte konstigt att jag var lite lustig och trött imorse. Jag ska ta Panodil mot tandvärken men yrvaken och öm så råkade jag i morse att ta Panocod istället. Det är ganska stor skillnad på de två. Så jag kan lova att ont var det minsta jag hade!


Pratade med min trevlige läkare idag. Vi kör igång med cellgiftsbehandling på tisdag. Så jag får sova över på sjukan för man vet ju inte riktigt hur man blir första gången heller. Han berättade att det även finns början till sjuka lymfkörtlar i mina armhålor. De är fortfarande så inte så stora att de räknas som sjuka men de är på god väg. Håret kommer jag dock tappa under andra behandlingstillfället så om fyra veckor. Jag har börjat förbereda Lill-Grabben. Vi tittade i tidningen på hon på Sportspegeln som fick cancer. Vi fick även en barnbok om det här med cancer. Den var helt ok. Sen har jag försökt förbereda honom på att jag kommer raka av mig håret själv. Vi får se hur det går. Planen är att försöka prata med ett barn i taget på olika sätt. Det är ju inte världens lättaste ämne det här.


Efter den stora tandmassakern igår ser jag ut som en blodhund. Jag är helt svullen över hela kinderna. Lite hamstervarning. Men jag har ätit en del vilket är det viktigaste för mig, konstant utsvulten som jag är.

Lite besök har det varit idag. Lillasyster var här på dan. Tyvärr minns jag inte så mycket utav det för jag somnade hela tiden. Men när Kingen var på eftermiddagen var jag i varje fall vaken. Lyckades få i mig en bulle men det tar en evig tid när man få ta små myggbett hela tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards