Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Söndag 30/7, Ridsportens varande

Av Ulrica Karlsson - 30 juli 2012 22:12

Under OS har min man och jag diskuterat om Ridsport är en sport eller inte. Jag behöver kanske inte gå in på vem av oss som tycker vad. Diskussionen blev riktigt het när min man menade på (med glimten i ögat) att dressyr, hur svårt är det. Jag som har blivit en fullfjädrad dressyrtant härsknade till och la upp en plan med min Karlssonkompanjon. Nu står det i att min man skall få visa hur lätt det är med ridning. Häst står jag med.

-Lite passage får han allt visa. Det har ju till och med jag lyckats med, hävdade jag

- Jag tror det räcket med en kort galopp... menade Karlssonkompanjonen.

Prylen är den att Maken har en sån vinnarskalle så han kommer reda ut det alldeles förträffligt och vi kommer stå fast i diskussionträsket. Men det är väl så det funkar i alla äktenskap?

Maken är dock påkommen för han hejade på de svenska ryttarna under dagens fälttävlan.


Idag har jag varit hur pigg som! Jag har lyckats att stryka lite (naturligtvis framför sändningen av fälttävlan) och ta en sväng med dammsugaren. Dammsugningen var ingen höjdare för kändes det i Port-a-Cathen så det får jag nog låta bli ett tag till. Det var ju himla tråkigt....


Har börjat att vänja mig vid Port-a-Cathen. Nu kan jag till och med känna lite försiktigt på den utan att det svartnar framför ögonen. Har även döpt den till Pelle. Ska man ha något inuti sin kropp så länge så känns det bättre att vara på first name basis med varandra.


Har hunnit med en snabbfika med underbara Kvast-Hilda och att göra skatskrämmor. Vi har en skatfamilj boende på tomten och deras ungar har börjat hacka sönderstudsmattan. Barnen och jag har hängt upp CD-skivor för att skrämma bort dem och det funkar inte så bra som vi hoppades. Snart tar skatskrällerna med sig en CD-spelare och börjar köra breakdance på gräsmattan. Vi behöver en riktigt ful fågelskrämma så jag får sätta mig där ute på en stol.


Imorgon är det första cellgiftsbehandlingen. Känns rätt ok. Visst man har ju tusen funderingar men det känns som att jag kommer få svar på det imorgon. Det jag är mest orolig för är att det ska svida men om man ser till vad jag har att välja på så antar jag att svider det så gör det. Tappade ett styng i munnen. Undrar om jag skulle göra det eller om tandläkaren skulle plocka stygnen? Jag var skapligt groggy när han pratade med mig så minnet är inte det bästa. Inte så mycket att göra nu och det är väl inte värt att säga att jag klämde en hamburgare när stygnet åkte. Det går ju inte att käka Varma Koppen hur länge som!

 
 
Ingen bild

tina

31 juli 2012 19:51

Hej Ullen!
Du är ju för go! Vi följer dig här på din lilla sida!
Hoppas det gick bra idag och att du kan sova gott i natt.
Här hemma är allt som vanligt och vi hade en toppenvecka på Gotland.
Hörs igen! Tina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards