Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Måndag 1/4, April april?

Av Ulrica Karlsson - 1 april 2013 22:06

Känns mer som januari än som april om du frågar mig! Jag har  inte blivit lurad mer än en av ponnyflickorna som försökte få oss alla att tro att hon såg en råtta. Vilket i och för sig inte hade varit omöjligt detta råttår. Hur som så hade vi en riktigt mysig förmiddag i stallet. Vi satt hela gänget i solen, likt en flock höns på sittpinne och drack kaffe och pratade allsköns skit.


Idag kom dagen som Tant Brun väntat på. Hon fick äntligen gå ut med de andra hästarna. Jag har velat vänta in i det sista i förhoppning att det inte skulle vara isigt och halt i hagen. Men nu verkar det som att stora fimbulvintern aldrig kommer släppa taget om oss så det var inte mycket att be för mer än att hoppas på att ingen häst skulle slå omkull och skada sig.

Men allt gick så bra som det bara kunde. Den enda som blev skadat var Stars självförtroende. Han och Tant Brun har ägnat en vecka åt att flörta över staketet och när hon väl kommer in i hagen så flörtar hon även med Tommy och Snälle Salve. Star blev mycket besviken och gick därifrån. Nåja, så snart hon slutar brunsta så är hon tillbaka till sitt vanliga griniga jag igen.


När jag kom hem ifrån stallet så var jag så ända in i märgen trött så jag skalade av mig laggårskläderna och stöp i soffan. När jag vaknade flertalet timmar senare så var Lill-Grabben nyklippt och J satt i köket och drack kaffe. Om de både händelserna har med varandra att göra vet jag inte.


På allmän begäran så kommer ett avsnitt till av historien om Eskil härefter. Eller, nu blir den ju innan då allt kommer i den ordningen som det publiceras. Så när du läser det här så har du antagligen redan läst om Eskil vilket gör denna information oviktig. Men hur som, hoppas att du gillade det senaste avsnittet. Han pratar en fruktansvärd dialekt, den där Eskil, men jag har skrivit avsnitten på så god rikssvenska  jag kan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards