Alla inlägg den 1 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 1 november 2012 21:34

för då glömmer man ju en massa viktiga saker! Igår glömde jag skriva att jag fick paket! Mycket ofint av mig. Första paketet kom från en fd stallbekant och innehöll två söta hemmagjorda mössor! Tackar och bockar! Nu har jag snart en mössa för varje tillfälle, härligt!

Andra paketet kom från Kusin Vitamin och innehöll ett halsband i form av en ängel. Tack snälla Kusin Vitamin för halsbandet och alla förberedelser du har haft med det! Det värmer!


Åter till ordningen. Lyckades övertala Lill-Grabben att ligga kvar i sängen och inte studsa upp som en boll vid kl 8. Stor-Grabben och Princess är numer (tack och lov) i den åldern så man får gå upp vid tio-tiden och kolla så de andas. Så Lill-Grabben och jag låg och kramades i morse. Det är en av de lyckligaste känslor i världen när man får ligga och hålla om en liten yrvaken grabbhalva.

I övrigt har jag inte fått så mycket gjort idag. Har lyckats att tvätta lite och bädda rent. När man är lite trött och seg så tar allt tre gånger så lång tid fast jag har den turen att jag har tre gånger så lång tid på mig när jag ska göra något. Maken har hållit låda idag och plockat ner tältduken till paviljongen och gjort i ordning ute. Barnen krattade upp en stor lövhög som de lekte i. Jag hade slocknat på soffan i vanlig ordning men nu för tiden är alla barn utrustade med en telefon med kamera så jag blev uppdaterad i efterhand.

Jag vaknade till liv på soffan och hittade Lillasyster vid köksbordet sysslosatt med sin tidrapport. Hon stannade och käkade med oss innan hon styrde kosan mot först Borås och sedan Kungälv. Det är SM i ponny-hoppning i Borås som gäller för henne i helgen och övernattning i Kungälv. Låter riktigt roligt fast jag blir trött bara jag hör det.

Lite senare kom J förbi och repade med Maken.

Så nu är det bara kvar att försöka lägga salva i ögat på Basse Katt utan att få salva på kläder, tapeter, golvet...ja ni med katt vet hur det kan bli...

Sen ska jag ta min sju sista tabletter för dagen. Det är några cellgiftshistorien som jag ska ta två dagar efter behandling. Jag kallar den för shetlandsponnystolpiller för det är inga små kapslar det här. Det krävs lite koncentration för att få dem att slinka ner. Men som sagt, jag har ju tid på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards