Alla inlägg den 12 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 12 november 2012 17:07

Igår, får jag väl börja med, var det ju som bekant Fars dag. Maken fick en mysig tröja, en snygg halsduk och en slips i papper som Lill-Grabben gjort på dagens. När han räcke över paketet sa han: -Varsågod Pappa, det är en slips! Det var ungefär som när Stor-Grabben var mindre och Fars dagspresenten bestod av tre sorters smaksatt kaffe. Han smög fram till mig och sa: -Jag har sagt till Pappa att han ska få kaffe. Jag menade på att det skulle ju vara en hemlighet. Då tittar Stor-Grabben på mig som om jag vore helt gipsad och säger: Men jag sa ju inte vilka smaker det är på kaffet!


Även Pappa uppvaktades och fick på grund av min stora fantasibrist även han en tröja. Köpt i samma affär. Men den var ju inte likadan i allafall!

På eftermiddagen åkte Maken och Grabbarna först till Svärfar och Svärmor då det var Fars dagskaffe där och sedan åkte Maken och repade med J och Lill-Grabben var hos Ex-frun. Han kom hem helt lyrisk  över att de hade varit i TVÅ lekparker. Jag har världens bästa ex-fru, så är det bara!

Stor-Grabben gav bort ett grönt lasersvärd till Lill-Grabben och han har inte släppt taget om det än. Vi hade fullt sjå att slippa ha svärdet i sängen inatt. När jag väckte honom imorse så var han så trött och ville inte gå upp tills jag nämnde svärdet. Då sa det rassel och pling så var han uppe.


Idag så var det dags för veckoutflykten till vårdcentralen och då det fortfarande finns lite risk för kräksjuka på dagis så var Lill-Grabben med. Han ville med in och titta när blodprovet togs och det fick han. Fast det var inte så spännande tyckte han. Han fäktades lite med sköterskan efteråt vilket han tyckte var roligare.

Nu i eftermiddag så tröttnade jag på att ta det lugnt så jag har städat lite hemma. Det märks att man inte har samma ork i kroppen längre. Jag pallar inte att gå runt och dammsuga men i och med att jag är envisare än en åsna så dammsuger jag sittades på en pall. Funderar på att skaffa mig en såndär mjölkpall som man sätter fast om baken men då river jag väl ner så mycket som finns här hemma. Men i övrig så känner jag mig pigg även om kroppen protesterar med jämna mellanrum. Fast det är ju inte så konstigt, det är ju inga nyttigheter jag får i mig om tisdagarna.


Som sagt, tisdag är det imorgon och då är det giftning igen. Det är stora vändan denna gång och med tabletter resten av veckan. Är mest nyfiken på att gå igenom röntgensvaret ordentligt. Vill se det först innan jag tror på det, gärna ta en kopia och hänga upp på väggen.

Ovido - Quiz & Flashcards