Alla inlägg den 14 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 14 november 2012 20:11

Idag vaknade jag strax innan sex när Soda Katt kom in och väckte mig med ett jam som låter som att han säger "det är jag!". Vi har en grind för trappen och den hoppar endast Basse Katt över och tur är väl det för skulle Soda och Mormor Katt ta fart och hoppa så skulle det bli fritt fall ner i källaren. När jag hade lagt mig igen så började Makens väckarklockor ringa och det då jag förstod vad klockan var. Så jag gick upp med Maken och åt en näringsrik frukost bestående av två mackor, en penicillintablett, tre kortisontabletter, en må-illa tablett och fyra cellgiftstabletter. Kan man börja dagen bättre?

Kände mig skapligt pigg fram till nio då jag tog mig en gubblur fram till elva.


Har tagit det skapligt lugnt idag, känner mig lite usken som det heter på småländska. Det vildaste jag har gjort att damma av lite på övervåningen, kanske är därför jag är usken nu.


Blev lite förbaskad idag. Vi har tydligen betalat in för lite avgift till dagis under 2010 så nu vill kommunen ha lite mer pengar. Tack för den strax innan jul... Men ska se över det där lite, tjurig som jag är.


Lill-Grabben har varit på dagis idag vilket han nog behövde. Han var nog lite nervös för att gå tillbaka för han ville ha med sig både en snuttefilt och en mjukistiger. Som tur var nöjde han sig med den lilla mjukistigern och inte den mysiga jättetigern som han fick av Kvast-Hilda i födelsedagspresent. Det hade nog blivit svårt att få plats med den på hans hylla.


Idag fick Mamma en riktig överraskning. Hon var inne och klippte sig idag och när hon skulle betala så var det redan ordnat. Maken och jag smög in och gjorde det igår utan att säga något. Det är så svårt att förklara för Mamma hur enorm mycket vi uppskattar henne. Man säger tack arton gånger om dagen men man vill ju göra något mer! Hon blev riktigt glad idag och det känns helt suveränt!


Tror jag ska försöka ta lite tidig kväller. Igår så sov jag ju rätt länge på dagen och då blir det lite fel framåt läggdags. Eller kroppen är trött men huvudet är hur vaket som helst. Lite bökig kombination.

Ovido - Quiz & Flashcards