Alla inlägg den 4 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 4 november 2012 21:08

Idag är det som sagt söndag, det har både jag och Svärfar kommit överens om efter en stunds gnabbande, och jag har varit vaken hela dagen så nu är jag inte helt pannkaka i huvudet. Underbart!


Nu i helgen så har Stor-Grabben varit på tennistunering i Göteborg. Han har gjort kanonfint ifrån sig och till och med vunnit en match. Stoltheten rinner snart ur öronen på mig. Maken hade velat åka med denna gången med men under rådande omständigheter så stannade han hemma. Men Stor-Grabben har haft Ex-frun på plats och även Svåger med sällskap. Svåger med sällskap passade på och köpte ett par nya tennisskor till Stor-Grabben. De är världens bästa! Det är nog så man vet att man har blivit vuxen: man blir så glad när barna får något fint så man blir alldeles lycklig själv. De hann även med ett besök på Universeum (stavning lämnar jag åt fantasin). Vi här hemma blev inte bortglömda vi heller utan det kom med två nya teve-spel hem. Vi tackar och bockar!!


I övrigt så har dagen flutit fram sin gilla gång. Jag har pratat en del i telefon med både Karlssonkompanjonen och Lillasyster. På kvällen så åkte Maken på besök till en bekant ihop med Kingen och Lojs med som kom hit och höll mig sällskap. Vi släppte lös grabbarna i vanlig ordning. De leker riktigt bra ihop trots att det är tre år mellan dem. Men Lill-Grabben är van att leka med äldre barn och Lojs grabb är så klok och snäll så han har lite överseende med Lill-Grabben.


Något jag har glömt att nämna är att jag fick en supersöt blomma av Maken häromdagen. Vi kom på att vi hade förlovningsdag häromdagen så Maken köpte hem en liten orkidee-historia i en pumpakruka. Jag blev jätteglad och när det visade sig att han hade köpt två stora chokladkakor från mig till honom så löste sig det väldigt smidigt.


Imorgon är det dags för mammas och min veckoutflykt till vårdcentralen. Lika spännande varje gång!

Ovido - Quiz & Flashcards