Alla inlägg den 21 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 21 november 2012 21:11

Fanken också! Nu ikväll så har jag haft ont av mina bihålor igen! Efter en penicillinkur OCH kortisonspray så kan de väl lugna ner sig?! Gaaahh!! Vad fyller de för funktion egentligen? Mer än jävlas med sin blotta existens?


Så, nu är jag avreagerad och klar!


Idag har Maken varit iväg tillsammans med min far och uppsökt knäläkaren i Linköping. Det var ett återbesök efter senaste operationen och de pratade egentligen mest om fel knä som de ska in och göra ett ingrepp till i för att fixa till minisken lite till. Jag lider med min stackars man och hans knän! Helst av allt vill de byta ut knäna helt men han är för ung än så länge. Jag fattar inte hur han fixar att gå runt och ha ont hela tiden. Jag hade blivit galen.


Lill-Grabben har varit hos Mormor idag igen och bakat pepparkakor, idag igen. Han har gjort grisar, hjärtan, gubbar och köttbullar.


Jag hade ett samtal med min chef idag om livet och framtiden. När man hamnar i det jag sitter i nu så ställer man sig frågan: Vad vill jag med resten av mitt liv? Svaret på frågan vet jag inte än men det var himla fint att kunna prata om det. Men jag ska börja med att bli färdigbehandlad i varje fall sen ska jag sätta mig ner, lägga pannan i djupa veck och klura ut resten. Och det ska jag väl reda ut. Jag menar, reder man ut det här med psyket i behåll så borde jag fixa resten med tycker jag.


Hörde något intressant på radion igår. EU vill se över var lands möjlighet för invandring. Bra idé tycker jag. Då jag först och främst anser mig kristen så anser jag även att vi ska hjälpa varandra. Behöver en människa hjälp så ska den få hjälp. Men det ska inte var få förunnat att hjälpa. Det är inte bara ett fåtal länders uppgift utan något som vi gemensamt skall hjälpas åt med. För hjälpa ska vi.

Sen får SD tycka vad de vill. Och när man ändå är inne på SD. Har följt det som händer med avhopp efter påhopp och jag har ställt mig en frågan:

Om jag vore på en framröstad till en hög post i samhället och jag hade känt för att slita till mig ett järnrör och sedan nöjt konstatera att man tjänar på att vara ögontjänare, skulle jag då ha filmat det hela? Nja... Tycker inte att det är så vida överintelligent gjort. Vägen till framgång är att göra misstagen när ingen ser. Alltså, ska man ha något fuffens för sig, filma inte.

Men, sverige har fått ett nytt ord i varje fall, babbe. Undrar om det kommer med i nästa upplaga av NE?

Något annat intressant har varit att se Jimmy Åkesson genom det här och det enda som slår mig är det gamla talesättet: Det går inte att begära av en hyena att värpa ett guldägg. Sen kan hyenan vara både kammad och ha kostym, jag köper det inte ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards