Alla inlägg den 20 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 20 november 2012 20:29

Ännu en dag nere på avd 18 i Kalmar. Började med att ha min penicillininhalering vilket är ungefär lika roligt som att se en målad vägg torka. Jag var lite mer förberedd denna gång och hade med mig en bok. Då jag egentligen är en ganska snäll och omtänksam människa, trots att jag gör mitt bästa för att dölja det, så hade jag med en tidning till den stackars sjuksköterskan som var med mig. Att sitta i en timme och titta på mig när jag andas i ett munstycke kan ju inte vara världens lattjo arbetsuppgift. Som sagt, idag var det lilla giftrundan som går rätt snabbt. Det trevliga paret från Nybro var där samtidigt så vi pratade lite om konstiga namn, hundar och om mina favoriter: vildsvinen. Här tåls att nämnas att vi har inte haft ett vildsvin på tomten sen jag fick mitt toppdåreanfall och stack ut och skrämde dem. De mötte sin överman/kvinna!


Efter det hela så hasade vi iväg och tog en pizza. Mat måste man ju ha och när jag har fått lilla vändan så kan jag gå relativt bra. Det är lite skillnad när jag fått stora vändan! Av någon anledning blir jag helt lealös. Jag kan ju gå och så men jag har ingen styrning på benen överhuvudtaget. Fötter hamnar där de hamnar och det känns som att benen inte sitter fast i höfterna. Ska be Maken filma mig för det ser nog för roligt ut. När vi kom hem satte jag ner min numera väldigt otränade stjärt och har  bara rört mig mellan tv och damernas. Jag fasar lite för när kroppen ska börja byggas upp igen. Vilken träningsvärk jag kommer ha! Första gången jag skall upp på hästen igen så kommer det behövas en truck! Helt appropå häst, det har kommit en ny liten häst till Karlssonkompanjonens stall. En liten försynt fuxfröken som numera lystrar till namnet Lilla Livet. Av någon outgrundlig anledning så gillar inte Tant Brun henne och gör tappra försök att äta upp henne genom boxväggen. Vad det är som fattas den märren kan jag inte begripa. Stackars Karlssonkompanjonen, hon kommer vara gråhårig när allt detta är över.


Jag har börjat längta efter julen redan nu. Har börjat planera inför första advent. Idag när jag satt och fick gift hade jag nästan hallucinationer om julmaten. Jag tror det är ett tecken på att jag börjar bli vuxen.

Lista, tecken på att jag börjar bli vuxen.

* Längtar mer efter julmaten än efter julklapparna

* Lyssnar på P1 och tycker det är riktigt bra

* Lyssnar på "Ring P1" och blir så upprörd att jag håller på att krevera

* Mår inte bra om jag inte får läsa en morgontidning

* Tittar jag på ex Fråga Olle så fälls kommentarer som "men vad är det för fel på folk"

* Barnen säger en massa förkortningsord som jag verkligen inte fattar ett smack av

* Man känner till originallåtarna men inte alla covers

* Jag har ärlig inte hört en enda låt med Justin Bieber men han verkar vara populär!

* Tycker att klockan 22:00 är lagom tid att avrunda en fest


Jag = tant....


Ovido - Quiz & Flashcards