Alla inlägg den 10 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 10 november 2012 21:56

Idag har jag varit uppe hela dagen! Jag kan inte påstå att jag har städat, tvättat och gjort sjutton ostkakor men jag har varit vaken hela dagen i varje fall. Låg och drog mig i sängen innan alla andra vaknade och lyssnade på p1. Det var ett jättespännande program om olika typsnitt och dess historia. Ja, jag vet..jag är en torrboll.

Efter en stillsam frukost kom Hemhem på besök, efter att ha lovat att hon inte var sjuk, känner någon som är sjuk eller planerar att bli sjuk inom de närmaste tre månaderna. Hon erbjöd sig att ta några klunkar handsprit men jag tror det räcker att ta det utvärtes, även om det är lördag. Himla trevligt hade vi i varje fall! När Hemhem skulle åka så kom Pappa förbi på besök. Vi pratade om livet och dess vedermödor fram tills Pappa kom att det var skidsport på tv och jag gick upp och spelade tv-spel.

Under tiden hade Maken tagit med Grabbarna på fotbollsträningen i gympahallen. Jag passade på att slänga med handdukar och rena kläder så de var duschade och klara sen. Fast som de far så är de genomsvettiga igen efter tjugo minuter men man får göra sitt bästa.

Jag hade ett roligt samtal med Grabbarna idag om det här med att inte retas och inte slåss. När jag förklarade att jag hör med en gång när de retas för jag har en överjordisk mamma-hörsel så fyllde Lill-Grabben i: Ja, och en knöl! Så nu har jag mamma-hörsel OCH en knöl. Vilket i och för sig är sant.


Maken svepte hem och svängde ihop en tacogratäng innan han susade vidare till Krokstorps årsfest. Mamma kom hit och var barnvakt åt oss allihop. Vi tittade på Shrek 3 och mös med obligatorisk vardagsrumshockey i reklampauserna. Jag kanske inte behöver nämna att Mamma och jag inte spelade men vi gjorde vågen i soffan. Nu ikväll har Grabbarna och jag spelat tv-spel, det är lite lagom våldsamt för mig.


Dagens härliga grej var de goda bullar som hängde på dörrhandtaget! Tack snälla goa Lena! De var smaskigkata och gick hem hos både stora och små! Tack så jättemycket!!


Andra spännande saker som tål att nämnas är att vissa relationer i huset är lite frostiga. Då tänker jag på relationen mellan Mormor Katt och resten av familjen. Maken har nämligen gjort så katterna har en gemensam stor skål med torrfoder istället för tre små och Mormor Katt är vansinnig! Hon försökte matvägra men när vi alla menade på att ett par dagars diet bara skulle göra henne gott avbröts försöket. Nu nöjer hon sig med att sitta i trappan och kasta tjuriga ögonkast på alla som går förbi. När det kommer besök så sätter hon sig framför skålen och suckar som för att säga: Se, hur jag blir behandlad! Ring Djurens Rätt! Jag har aldrig varit med om fisförnämare katt.

Ovido - Quiz & Flashcards