Alla inlägg den 6 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 6 november 2012 18:59

Lika bra att börja med det. Svaren hade inte kommit från o-hamn än men jag bad dem att ringa när de fått svar. Och om de känner mig rätt så vet de att hör jag inget så ringer jag.


Giftningen gick bra idag, det var bara lilla vändan idag. När vi åkte ifrån sjukan så stannade vi till för att käka lite. När kortisonhunger sätter in så är det bara att lyda! Vill inte ge mig iväg in på stan och knata ifall jag kroknar halvvägs så vi såg ett ställe längs vägen där det stod kinesisk take-away. Stället var beläget i en mack. Det säger en del. Maten funkade med en hel del soya på. Men jag tror vi tittar efter ett nytt ställe. Men de får ett riktigt plus för personalen som var jättetrevliga! Detta till trots att de sålde gårdagens tidning till mig. Men jag hade inte läst den så det gör inte så mycket.

När vi åkte hem så svängde vi in i Forsa innan Mönsterås (eller efter beroende på vilket håll man kommer ifrån) för där har jag aldrig varit och glott. Det var rätt fint faktiskt. Maken såg ett hus som han gillar. Han har (nästan) bara två kriterier på hus. Det ska vara stort och man ska var gjort så man kan göra runt med bilen framför. Hur jag lyckades att övertala honom att köpa vårt hus är en gåta för det är inte mycket som stämmer in på hans krav.


Kvällen här i Fårbo har varit lugn. Det vildaste som hänt är att det går en massiv magsjuka på dagis så vi har isolerat oss. Lill-Grabben får gå tillbaka när det är färdigsmittat. Hoppas, hoppas, hoppas att han inte fått något. Skulle ha firat min Hippolog-vänninans födelsedag på fredag men hon har barn på samma dagis så det ställdes in fortare än kvick. Blir jag golvad av en förkylning så vågar jag inte tänka på vad som händer vid magsjuka....

Ovido - Quiz & Flashcards