Alla inlägg den 26 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 26 november 2012 21:53

Idag så fick Lill-Grabben vara hemma då det verkar gå en vända till med magsjuka på dagis. Han fick skrutta iväg med Mormor och mig till vårdcentralen för provtagning. Han har stenkoll på vart vi ska, vilken knapp han ska trycka på i hissen, vart man anmäler sig och så vidare. Behöver han gå till läkaren själv så kan jag bara släppa av han nere i entrén så fixar han det själv. Han var även idag med in och kikade vid blodprovet och busade lite. Efteråt åkte vi förbi skit-ICA för jag var i stort behov av en ny adventsljusstake, eller adventslåda som det tydligen heter nu för tiden. Lacken har började lossna på den gamla. Jag löste det i några år genom att ställa den lacklösa och fula sidan ut mot fönstret men förra året såg den så eländig ut så att jag fick skämmas. Lill-Grabben fick även sin muta på Gyllende Måsen och då var han nöjd och glad.


Mormor och Lill-Grabben lämnade av mig hemma och åkte vidare till Figeholm. Själv åt jag köttfärssås till lunch. Det var ingen idé att koka pasta till för det behöver man ju tugga en gång i varje fall och det funkar inte med dessa eländiga munblåsor. Så jag körde på den delen av menyn som går att svälja rakt upp och ner. Känner mig som en boaorm. Strax efteråt fick jag besök av min Fårbosvägerska med den lilla nydöpta gullungen. Det var så mysigt att få hålla lite bäbis! Jag kan inte fatta att jag har haft ett sånt litet barn. Det var himla trevlig att sitta och prata med svägerskan i lugn och ro. Det blir ju mest att man träffas på kalasen, vilket vi förvisso har en hel del av, och då har man ju inte samma tid att sitta och snacka. Jag hann även med ett snabbsnack med Lillasyster och Karlssonkompanjonen.


Lite senare på kvällen så kom stallägarinnan förbi med en stor påse från alla i stallet. Påsen var fylld med en massa julgodis och glögg. Jag blev så himla glad och rörd! Tack så hemskt mycket alla stallisar! Ni är för härliga!! Jag väntade dock med att läsa kortet till Stallägarinnan åkt, jag är så lättrörd och börjar lipa för allt. Vi satt och pratade om allt som hänt under hösten på båda fronter och det var både sött och surt. Mest surt om jag ska vara ärlig. Det verkar som att denna senare halvan av året har varit riktigt skräp för många! Men till er alla som sitter med elände upp till öronen: Det kommer en vår och den kommer vara bättre! Jag bara känner det på mig!


Så ska vi summera så har det varit en riktigt härlig dag idag! Imorgon är det stora giftvändan med läkarbesök inbokat. Det är ju inte hur lattjo som med cellgift men nu börjar jag vänja mig. När man slipper må illa så är det genomförbart. Man blir trött, omtöcknad och vinglig men förhoppningsvis blir man även frisk och blir jag inte frisk så tänker jag banne mig reklamera.

Ovido - Quiz & Flashcards