Alla inlägg den 7 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 7 november 2012 18:51

Idag fick jag svar på min röntgen (mitt i en av mina gubblurar). Jag tar en liten tillbakablick här: Den enda aktiva körtel är ju den i vänster käkvinkel och den låg innan på storleken 13mm. Nu har den minskat i storlek till 8mm! Om den fortfarande är aktiv syns bara på en radioaktiv röntgen så jag utgår från att den fortfarande är farlig. Men det stora underbara här är att behandlingen hjälper! Det är helt underbart! Tack alla ni som ber för mig!

Nu är jag ju lite så att jag vill ha både skärp och hängslen på mig och vill påpeka att svaret från röntgen var långt, tydligen en hel roman och det är "bara" sköterskan som läst det (men de har ofta minst lika god koll som läkarna, ibland bättre men säg inte det till någon..) men allt hon kunde se handlade om minskad storlek på körtlar och såg allmänt possitivt ut. När sköterskan och jag hade lagt på så kändes det som att jag växte arton storlekar. Jag kände hur energi och lycka bara flödade över mig. Behandlingen hjälper, jag mår inte skräp och är hårlös i onödan! Det finns en ände på det här eländet! UNDERBART!!!!!


I övrigt idag så bråkar mina bihålor. Har ont som katten. Så nu har jag kört ångbad, Ibumentin, Synova och nässpray samt en gubblur i sittande ställning. Blir det inte bättre så ska jag se om man kan få något för det hela. Men vad fasen bryr jag mig om mina bihålor idag?

Svärfar har varit gullig och lagat min bil så den klarar andra chansen på besiktningen. Det var parkeringsbromsen som det föll på (i år med) så nu är bromsoket utbytt. Lika bra. Bromsarna fungerar i varje fall upptäckte Maken när han höll på att köra på först en katt och sedan ett vildsvin häromdagen. Jag påpekade lite fint att han behöver ju inte köra på djur med varenda bil jag har. Det räcker med att han klippte en hjort härom året med min lilla Citroen.


Jag fick idag världens underbaraste höstiga kort ifrån ett par i Fårbo. Jag blev så enormt lycklig och rörd! Tack så jättemycket! Det känns som att alla bara sluter upp runt omkring mig och lyfter mig framåt som på en kraftfull våg. Jag är så tacksam att jag får uppleva den känslan! Jag hade helt ärligt ingen aning om alla underbara människor som finns runt omkring!


Så summa summarum, livet är underbart. Det är den vackraste gåvan!

Ovido - Quiz & Flashcards