Alla inlägg den 3 november 2012

Av Ulrica Karlsson - 3 november 2012 21:35

Det är mer än vad jag var igår, har varit lite trött nu ett par dagar. Så jag tar och summerar lite:


Pratade lite med min faster igår och vi jämnförde våra blessyrer. Himla trevligt att pratas vid! Sen kom pappa intrillande med en jättegod surdegslimpa från Gesällbageriet och lämnade en god beskrivning hur det gick till när han gick vilse under senaste jakten. Han hävdar bestämt att han hörde fel när han jaktkompis sa: Gå inte till vänster. Han tyckte att han sa: Gå till vänster. Jag undrar om inte släktsyndromet med höger och vänster förvirring spelade in. Men det är min egen teori. Sen har jag ingen koll på vad som hände igår. Jag somnade.

Jag vet att Princess var på hockey med sin kompis och de kom hemtrillande vid 22-snåret och åt mackor.


Idag så gjorde Princess och kompis jättegoda amerikanska pannkakor med fruksallad! Det var kanongott (och köket stod kvar efteråt). Efter detta åkte de på födelsedagskalas hos svägerskan i Fårbo. Jag stannade hemma och sov som ett klubbat vårtsvin. De passade på att titta in hos Kingen en sväng med. Nu ikväll har Lojs varit här och pratat lite om bekymmer. Det är sjukt frustrerande när en sån härlig vän har bekymmer och det inte finns skit man kan göra. Riktigt irriterande!

Pappa hade varit på kalas han med hos den minsta av mina syskonbarn och svängde förbi med en tårta och varma hälsningar. Vi tackar och bockar!!


Nu sitter vi här i soffan och myser. Jag har ägnat en lång stund till att förklara alla släktförhållanden i Star Wars för Lill-Grabben.


Det är lite läskigt när man blir såhär attack-trött. Det är inte en sån där vanlig avslappnad "sval" sömn utan en helt nerklubbad sort sömn. Det är nästan som att man är medvetslös. Hamnar ofta i det där läget när man inte vet om man är vaken eller inte. Det är lite läskigt. När jag slocknade i tisdags på sjukan så var jag övertygad att någon hade varit och lyst i ögonen och lyft mitt huvud. Men det är klart, kroppen är antagligen så slut så den vet inte vad som är upp och vad som är ner.

Ovido - Quiz & Flashcards