Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Ulrica Karlsson - 5 mars 2013 20:03

Idag har jag börjat mitt yrkesverksamma liv igen. Chefskan och jag gick igenom det här med underlag till fakturering och själva faktureringen. Det ska nog funka det här. Tur att det finns program till det hela för jag kan inte räkna. Eller lite kan jag väl, efter min korta men intensiva karriär som Black Jack dealer så är jag en fena på att addera till 21. Så kunderna blir nog glada när det är 21 kr på fakturan och mina kollegor blir ledsna när det är 21 kr på lönespecen.

Efter mitt dagsförvärv var avslutat så åkte jag en sväng förbi Djur och Natur för att inhandla en säck mat till min lilla märr. Sedan blev jag bjuden på mat av Lillasyster. Hon börjar ledsna på att äta tacogratäng morgon, middag och kväll så vi hjälptes åt att ta tabberas på den. Lillasyster hängde med och släppte in Tant Brun som vid prick kl 15 står vid grinden och vill gå in i sin box. När hämtningen av Lill-Grabben var avslutad så slog han och jag oss ned i soffan och kikade på en Star Warsfilm. Jag var då så mör i skallen så ögonen gick i kors och kroppen var ungefär i samma skick så det blev rast och vila.


Nu på kvällen så tog jag mig en stunds Aromaterapi. Nu kan man tro att jag kröp ner i ett bad med väldoftande oljor och doftljus men så är inte fallet. Jag åkte till stallet och ryktade min häst, det är min form av terapi. Alla har vi olika sätt att koppla av och det är mitt, blank häst får man på kuppen också!


När jag åkte hem så slog det mig: Jag har missat min trettioårskris! Att få cancer är ju mer än livskris och kan ju inte riktigt räknas. Maken är van vid mina konstiga tankebanor så när jag kom innanför dörren och ropade: Älskling! Jag har missat min trettioårskris! så reagerade han inte nämnvärt. Innan jag började blogga ikväll så tänkte jag i mitt stilla sinne att det måste ju finnas ett sätt att ta reda på om man har haft en smygande trettioårskris som bara har glidit förbi utan att man har märkt det. Och hur tar man reda på det? Jo, google naturligtvis!

Jag hittade fem frågor som kunde avgöra om man befann sig i en sådan kris:


Fråga 1: Kör du en sportbil?

Svar: Jag kör en volvo v40 fylld av spån och kraftfoderrester. Bilen fungerar även som garderob, förvaring och sadelkammare. Svaret är sådeles nej


Fråga 2: Har du en ung, häftig frisyr?

Svar: Jag HAR en frisyr nu för tiden. Den är döpt till flatfrisyren av min snälla stallkompis. Således är svaret nej


Fråga 3: Bor du i en storstad för att det är för lite action på landet?

Svar: Konstig fråga. Det händer ju massor på landet. Häromdagen var det ny brevbärare till exempel.


Fråga 4: Funderar du på vad du egentligen vill göra med ditt liv?

Svar: Det gör man väl alltid? Det finns ju alltid något man kan förbättra?


Fråga 5: Har du börjat träna som en galning?

Svar: Om jag så blev jagad av zombies med rabies så skulle jag hellre lägga mig ner och spela död än att springa. Precis så mycket motionsfreak är jag.


Summa summarum: Jag verkar alltså ha klarat mig ur trettioårskrisen. Så nu borde jag vara krisfri i minst tio år till. Trevligt!

Ovido - Quiz & Flashcards