Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Ulrica Karlsson - 6 mars 2013 22:38

Ännu en dag på jobbet. Idag fakturering, det är inte klokt vad jag kan! Imorgon blir det genomgång av det som involverar skatteverket vilket gör mig lite nervös. Skatteverket är nämligen med i en av de tre grupperna av personer/organisationer som man inte vill bli osams med.


Grupp 3 av  personer/organisationer som man inte vill bli osams med:

De lokala veterinärena och hovslagarna. Är du sams med denna grupp så flyter ditt hästliv på mycket smidigare. Så se till att räkningarna betalas i god tid, att hästen är väluppfostrad och ombesörj för god belysning och fika så är du i hamn!



Grupp 2 av  personer/organisationer som man inte vill bli osams med:

Skatteverket, polisen och diverse organiserade motorcykelburna individer.

Förstnämnda kan ge dig livslånga galopperande skulder, den andra kan bura in dig livstid och den sistnämnda kan se till att din livstid blir mycket kortare än beräknad.


Grupp 1 av  personer/organisationer som man inte vill bli osams med:

Min familj.

Skulle inte kunna fungera och leva om jag var osams med min familj


När man ändå är inne på ämnet familj så leder det till huset och dagens problem, dåligt vattentryck. Tidigare ikväll när jag skulle kliva ner i badkaret för att duscha så märkte jag att det inte var något vidare tryck på vattnet. Det räckte knappt att skölja schampoot ur mitt korta barr. Som den stora optimist jag är så var min första tanke: Shit! Vattenläcka!

Min andra tanke var: Jag måste ringa pappa (Maken var på fotbollsträning nämligen)

Så jag hoppade ner i källaren och förväntade mig ett sjöslag men icke. Det var precis lika torrt och fint (och fullt med bråte) som vanligt. Men jag ringde hem till mor och far för säkerhetsskull. För att vara på den riktigt säkra sidan så ringde jag även till svärfar. Pappa konstaterade att silen i blandaren antagligen är täppt och svärfar började leta nya blandare.

Nu kan det ju vara fel från själva inloppet också förvisso och då lär det ju stå i tidningen alternativt självläka. Så länge inte min källare står under vatten så är jag nöjd. Och när den gör det så öppnar jag ett äventyrsbad.   

Av Ulrica Karlsson - 6 mars 2013 22:28

..är att hästarna börjar tappa vinterpälsen. En del mer än andra...

 

Ovido - Quiz & Flashcards