Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Ulrica Karlsson - 28 mars 2013 19:53

"Ett hus är inte ett hem utan en långsam och smärtsam väg mot en hjärtinfarkt" lär Hemhems kloka sambo sagt och ack så rätt han har!

Nästa sak här på Sjöviksvägen som behagade att kapitulera (efter långvarigt missbruk) är tvättmaskinen. Den släpper snällt in vatten, tar snällt upp tvättmedlet och sen händer inte ett smack mer. Likt en kastrerad hankatt i Mars så står den bara där, helt oförstående. Jag gjorde mitt bästa för att laga den. Det vill säga, jag tömde silen och rengjorde den. Sen slog jag mig ner på en pall framför tvättmaskinen för att blänga på den och uttala allsköns hotelser. Dock utan framgång. Och då finns det bara en sak att göra, ringa till Pappsen. Så idag har Pappsen och Figeholms allvetande alltiallo-reparatör, Sigge Propp, varit här för en handpåläggning och bortmonterande av motorn. Antagligen så är grejsimojsen som driver grunkapären trasig.

Så nu är jag tvättmaskinlös, helt ny erfarenhet för mig.


Igår så kom Pappsen på besök och bjöd denna gång på fortkörningshistorier och historier om alla stora fiskar som han INTE hade fångat. Alla dessa historien (där fiskarna bara blev större och större) satte nog sina spår i mig för på natten drömde jag en märklig dröm. I drömmen så befann jag mig på Konsum här i Fårbo och möter på en gammal klasskamrat som hade köpt en helt ny sorts snus, Göteborgs Rapé med siksmak. Det stank en blandning av härsken fisk och snus när han öppnade dosan och jag vill lova att det inte lukta muffins! Ingen angenäm dröm som jag inte har något behov av att drömma om igen.


Denna vecka har varit synonym med trötthet. Nu anser jag mig vara kärnfrisk och har inte längre ett minne av att jag har varit sjuk så jag är fruktansvärt frustrerad över min trötthet och har mycket svårt att acceptera det hela. Fast jag är fortsatt imponerad av hur snabbt kroppen kan återhämta sig. Allt har börjat fungera igen, håret växer så det knakar och min mens som försvann som en avlöning i höstas har kommit tillbaka samt att mina dommningar i händer och fötter är borta. Så lite trötthet är kanske inte att gnälla över egentligen....

Ovido - Quiz & Flashcards