Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Torsdag 21/3, hektiska dagar och en inbjudan

Av Ulrica Karlsson - 21 mars 2013 22:22

Jag vill börja dagens inlägg med att be er skänka tanke/styrka/en bön (helt fritt att välja efter uppfattning) till de som var inblandade i krocken i Ålem. Tänk på de som vakar vid sjukhusbäddar, de som kämpar för sina liv och de som fick ge upp kampen om livet på plats och deras anhöriga.


Det har varit två intesiva dagar med en sjuk närstående och en opererad Make. Min kära Make är en riktig hårding (vilket ni som känner honom vet) så att se honom först ligga på uppvaket på sjukan och sedan ha ont som bara den har varit hemskt. Jag har stor respekt för honom då han klarade av att följa mig på min resa utan att vackla ett steg. Det går inte att förstå vad han har gått igenom. Men ska man vara gift med mig så krävs ett psyke av stål och det har han.

Nu mår han bättre i varje fall och hasar runt i sin vinröda morgonrock, påfallande lik Hugh Hefner.



Det går lite prat bland de hästburna individerna i byn om möjligheten att anlägga ett ridhus i Fårbo. Vi i Laggårn (som stallägaren och jag säger om stallet där Tant Brun bor) har pratat en del om det. Tog ett snack med mitt lastbilskörande vännina om det och hon är rätt sugen på det hon med. Så nu slänger jag ut en krok till er i ridbrallor runt omkring Fårbo. Vad säger ni om ett möte där vi kan sätta oss och gnugga geniknölarna? Lämna en kommentar, slå mig en signal, knacka på min dörr eller stoppa mig i affären och ge en åsikt. Vi kan ju alla slå oss ner om spåna om idé i varje fall!


När jag ändå är inne på spånande så köpte jag en ny sorts strö till Tant Brun idag, någon sorts klipp halm. Jag lyckades att lyfta in ströbalen i bilen alldeles själv! Jag blev så jäkla glad över det så att jag gick in igen på Djur och Natur med armarna i segergest och ropade:

- Jag kunde själv!

Personalen såg precis lika glada ut som jag. Om det var för att jag har blivit starkare eller för att de inte behöver lyfta lika mycket åt mig vet jag inte. Men om jag känner dom rätt så är det nog det förstnämnda som de gladdes åt!

Tant Brun är ju som bekant ett enormt födgeni så hon var mycket förvirrad i sin box idag. Ströet luktade mat med gick inte att äta. Hon gick runt i boxen likt en drever och luktade länge och väl. För säkerhetsskull så åkte jag upp på kvällen igen bara för att se så jag inte hade en proppmätt häst i en box utan strö.


Och sist av allt: Kör försiktigt allihop!



 
 
Ingen bild

Carina i Sippetorp

22 mars 2013 07:37

Hej Ulle det var länge sedan! Har läst lite till o från på din blogg, kanonbra! Ridhus i Fårbo har jag också hört ryktesvägen. Vi vill gärna komma på ett möte och diskutera möjligheter och alternativ. Har du någon plan på var o när? Kram Cacca

Ulrica Karlsson

23 mars 2013 19:04

Tack för berömmet!

Jag ska rycka i lite trådar till! Återkommer om jag får till det!

 
Ingen bild

Lena M

22 mars 2013 18:43

Ja det är många tankar som går till dom drabbade i trafikolyckan och tankar som sänds uppåt om styrka och tröst. Hälsa maken att ta det lugnt :-)

Ulrica Karlsson

23 mars 2013 19:09

Stackars maken kan inte annat än att ta det lugnt. Den stackaren!

Syns på måndag! :-)

 
Ingen bild

Annica

22 mars 2013 20:52

Hej hopp i galopp.... Jag är HEL-PÅ med ett ridhus i krokarna, skulle underlätta en hel del för mig som typ HATAR att rida i kyla och snö och att sen ha ett ridhus i närheten som inte är proppat av enligt mig otrevliga "stads-häst-människor" skulle ju vara sjukt trevligt.
Så hör av dig om det är så att du vill ha min röst hörandes i en diskusion för då dyker jag upp :)

Jag vill oxå precis som du skänka en tanke till familjen till de drabbade i Ålem... Så djäkla tragiskt...
Sen att han kommer från just Fårbo gör det för mig lite extra tråkigt..... snyft..

Ulrica Karlsson

23 mars 2013 19:08

Vem hatar inte snö och kyla? Man borde på i Spanien!
Ska rycka i lite trådar till! Återkommer till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards