Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Lördag 23/3, definition av en I-landskatastrof

Av Ulrica Karlsson - 23 mars 2013 19:10

I-landskatastrof: En tonåring som slagit in fel pin-kod på sin telefon tre gånger och ingen kan hitta PUK-koden. Katastrofen är ett faktum!


Personligen skulle jag tyck det var en befrielse om min telefon la av. Livet skulle bli mycket lugnare då.


Idag har det varit en riktig stalldag. Princess har varit ute på tur med Snälle Salve tillsammans med Oliven och Tommy. Jag är duktigt sugen på att komma igång och rida lite jag med. Funderar på om det inte går om att rida lite försiktigt på ridbanan. I skogen vill jag inte ge mig ut då Tant Brun ofta beter sig som en gammal Volvo 245 med kängurubensin i tanken. Och det kan vara spännande nog att när man har balans och nu när man är utan så kan det vara helt synonymt med katastrof.


Det blev även en liten sväng för att se till Trasan då Karlssonkompanjonen jobbar långskift. Jag har ju lite att mocka igen om vi säger så.


Stor-Grabben har idag varit iväg med farfar och tittat på Krokstorps match mot Västerviks. Det blev 3-4 till Västervik vilket är inte så tokigt med tanke på att de ligger i femman. Lill-Grabben har gasat runt här hemma i sina FC Barcelona kallingar och lekt Star Wars. Snart kommer han börja prata som Chewbacca om jag inte passar mig.


Nu ska jag slänga mig i duschen och se om det hjälper!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards