Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Ulrica Karlsson - 10 februari 2013 21:31

 


Har ni sett vilken kalufs!



Av Ulrica Karlsson - 10 februari 2013 20:58

Idag tog Princess och jag tag i Tant Bruns motionerande. Tanken är att jag ska arbeta henne från marken innan jag börjar rida så att hon inte far iväg som en champagnekork när jag väl sitter upp. Vis av erfarenhet så tog vi därför ut henne på ridbanan idag så att hon skulle få bocka av sig det värsta på lina. Om det nu är så att Tant Brun börjar bli gammal eller att ett halvår på Karlssonkompanjonens hästspa/uppfostringsanstalt har gjort susen vet jag inte men idag så kom det ett ynka bockhopp och en halvhjärtad stegring. Annat var det i hennes ungdom när jag åkte på skorna efter henne genom hela Misterhults socken.

Det går inte att beskriva hur härligt det är att kunna vara iväg med Princess i stallet och fnissa igen! Det känns som om jag vunnit 10 miljoner på lotto!


Efter stallet så susade vi ner till mamma och pappa där vi fick en kastrull med köttsoppa av mamma och en dunk spolarvätska av pappa. Den ena gåvan hade vi till middag, ni får själva gissa vilken! Smakade förträffligt gjorde det i varje fall!


Eftermiddagen gick till middag och allmänna gapskratt då Stor-Grabben var i sitt esse i vanlig ordning. Han är nog en av de roligaste människor jag har varit med om. Det skulle vara roligt att se in i den hjärnan!


Något annat fantastiskt roligt som hänt är att mitt hår under armarna har börjat växa igen. Häromdagen syntes inte en tillstymmelse men idag har det kommit fram några ynka millimeter. Jag blev tokglad och ropade till Maken: -Älskling! Jag fått hår under armarna!

Maken blev lika glad som jag. Det är nog inte i varje familj den dialogen utspelas...

Så nu ska jag njuta ett tag av mitt underarmarnahår, ett litet tag bara. Jag har lite fobi för just den hårväxten för jag får för mig att håret kan fasta i deoderantkulan och det måste ju göra något fruktansvärt ont!

Ovido - Quiz & Flashcards