Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Ulrica Karlsson - 14 februari 2013 22:06

Idag har Pappsen och jag varit iväg och gjort något av det tråkigaste som finns, nämligen att hämta hö. Nu har jag en förgjordat trevlig höleverantör men det väger inte upp hur tråkigt arbetet är. Eller arbete och arbete, jag kan ju inte påstå att jag har förtagit mig idag utan jag har mest räknat bal och klappat takten. Pappsen var dock lite stressad på slutet då mitt hökörande fick ske när det var en lucka i sporttablån.


Så när höet var på plats och lunchen uppäten så åkte jag tillbaka och fixade till åt Tant Brun innan jag hämtade Lill-Grabben på dagis. Han berättade för mig att på måndag ska han och Batman åka till Afrika för att jaga ogästvänliga dinosaurier som äter folk. Han berättade även om att Batman har både en snabb bil och ett jääääättesnabbt flygplan så de skulle bara vara borta över dan så jag behövde inte följa med. Så är han inte hemma när jag vaknar på måndag morgon så får jag utgå från att han är på en annan kontinent.


Väl hemma och ur blöta overaller och blöta stallkläder så kapsejsade vi i soffan framför en Star Wars film. Jag var inte vaken i många minuter innan jag knoppade till och dåsade tills Maken kom hem med en jättefin blomma till mig. Jag har världens underbaraste man! Fast det kanske jag nämnt någon gång innan?!

Ovido - Quiz & Flashcards