Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Ulrica Karlsson - 17 februari 2013 20:36

Idag kunde jag gå vilket var med än vad jag trodde! Så sagt och gjort, det var bara att sadla på Tant Brun! Lillasyster kom förbi och var med de tio minutrarna som jag red. Jag fixar skritt och trav men kommer det någon form av glädjeskutt eller skyggning så är jag rädd för att jag hänger löst så lite sällskap vid grinden är en bra idé. När jag väl krånglat mig upp i sadeln så var jag tacksam över att jag hade en hjälm på huvudet. Hade jag inte haft det så hade mitt leende spräck skallen mitt itu!

Det här var en av belöningarna för kampen!!


På eftermiddagen så kom ägaren från Stefans Träförädling för att kolla och ge ett kostnadsförslag på våra förslag på renoveringen av badrummet och utbyggnaden. I badrummet har vi tänkt oss en frontespis (här reserverar jag mig för stavningen) samt att förlänga badrummet genom att bygga in skrubben som finns brevid. På detta vis så ska vi kunna klämma in en dusch samt få lite mer yta. Skulle vara trevligt att kunna stå upp och duscha!


Nu ikväll så smet jag iväg till Lojs en sväng och attans vad vi skrattade! Både hon och jag har låg (i de närmaste obefintlig) nivån på humorn. Igår konstaterade vi att vid en bilkrock så är det inte farten som är dödlig utan smällen. Fritt översatt till svengelska blir det: It's not the fart that kills you, it's the smäll.

Till vår lycka idag så hittade vi en t-shirt med en bild på en häst. T-shirten driver med den senaste lasangeskandalen för i pratbubblan från hästen står det: They won't Findus here. Det är humor det!

Tröjan visades på facebooksidan "hästar finns inte". Poängen med det hela är tydligen att bevisa att hästar inte är ett djur utan en frukt (som inte finns). Jag läste dock ett inlägg som det låg en del sanning i(citerar inlägget): Nya studier tyder på att ungefär 82,4 % av alla "hästmänniskor" är mytomaner, det vill säga att man nästan aldrig kan lite på en såkallad "hästmänniska". Då det finns så många "hästmänniskor" i Sverige så är siffran skrämmande. Vem kan man egentligen lita på?

Hear hear! säger jag. De är nog något på spåren!

Ovido - Quiz & Flashcards