Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Ulrica Karlsson - 23 februari 2013 20:30

Nu har jag flytt från melodifestivalen då den enda låten jag var intresserad av att se var från Army of Lovers. Vi som vet vilka de var redan första vändan de spelade blev inte besvikna. Fortfarande lika härligt rubbade! Synd bara att det var ganska tydligt att La Camilla var på playback. Fast det var de väl allihop när de begav sig vill jag minnas.

Jag hann ut i köket alldeles lagom till Sylvia Wrethammars nummer. Men jag hörde att det var en bossanova, kan ni tänka er! Sylvia sjunger bossa! Det var något nytt!


Idag har hela familjen varit på Leos Lekland, eller MITT lekland som Lill-Grabben säger. Han har tjatat om att åka dit sen sist vi var där. Vi kom dit vid tolv och åkte därifrån vid fem så jag blir grymt impad av alla barn som är vakna efter kl 21. Jag kan inte påstå att jag har lekt något överdrivet, åkte i två rutschkanor vilket räckte alldeles tillräckligt för mig orkesmässigt. Viljemässigt var det på tok för lite!  Men de hade helt ok kaffe och jag hade trevligt sällskap som jag gjorde mitt bästa för att tjata hål i huvudet på. Jag är hårt medveten om min snacksalighet men försvarar mig med att det är släktdrag!


När vi hade hittat rätt jacka och rätt sko var på rätt fot så kom Princess på att hon hade lovat sin Mormor och man (alltså mormors man, Princess är vad jag vet ogift) att köpa med en matta från IKEA. Så hon och jag drog en powerwalk med innerkurva genom hela butiken där vi forcerade oss igenom flera mer långsamgående sällskap. Så om någon har blivit omkullsprungen på IKEA idag av en söt tjej och korthårig kvinna så ber vi om ursäkt. Av en ren olyckshändelse så råkade jag köpa lite fler förvaringsbackar till stallet. Bra förvaring är A och O här i livet!


Det blev en snabb sväng till Tant Brun idag. Lillasyster var och hämtade in henne idag och en av ponnymammorna hade varit så gullig och mockat åt mig. Det är kärlek det!


Så nu är jag så trött i kroppen så jag knappt vet vad som är upp och ner. Soffläge är det rätta läget ikväll!


Liten tanke om dagen på leklandet: Sist vi var där gick vi och väntade på biopsin och nu är jag färdig och frisk från cancer. Livet är bra märkligt ibland. Det är så spännande att leva för då får man se hur det går! Tittade i Makens telefon idag på alla bilder han har tagit under resans gång och jag kan inte förstå att det har hänt. Det känns som att det är någon annan det har hänt. Skumt...

Ovido - Quiz & Flashcards