Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Ulrica Karlsson - 20 februari 2013 21:13

...eller i spadet som det heter på rikssvenska. Idag åkte familjen Kaos och Allmän Oreda till simhallen i Oskarshamn för att tvaga oss under lättsamma former. Kaoset började redan innan avfärd när Stor-Grabben väckte frågan i vilket omklädningsrum Lill-Grabben skulle vara i, om han skulle med mig eller med Maken. Jag svarade i lätt och neutral ton att Maken och jag gjort uppdelningen så att Lill-Grabben följer med Maken till herrarnas medan Stor-Grabben skulle följa med mig in på damernas. Stor-Grabben såg MYCKET förvirrad och orolig ut tills han förstod att jag skojade.

Väl på plats i det omklädningsrum som matchade könstillhörigheten upptäckte vi att det var inte så hiskeligt mycket folk på plats som vi först trodde att det skulle vara vilket var tur för Lill-Grabben hade inte tid att stå i kö till rutchkanan. Han är lite för orädd för sitt eget bästa, hans största mål med dagen var att övertala Maken och mej till att låta honom åka Spacebowl. Det syntes på honom att han tyckte att vi var riktiga torrisar som påpekade att han inte kan simma, inte är van att vara under vatten samt att det är tolvårsgräns på den.

Han nöjde sig dock med att åka den andra rätt rutschkanan men han ville åka "fävl" och inte med oss. Så vi fick släppa iväg honom en bit och sen åka efter varpå han kontrar med att vända sig och åka baklänges.

Stor-Grabben och Princess åkte en hel del de med, både själva och cirka 20 gånger var med sin lillebror.


Jag orkade hålla igång ett litet tag i varje fall då jag tog det rätt lugnt. Efter fikan tog jag och Princess en extrapaus då vi satt kvar och filosoferade lite och pratade mycket skit. När barnen var blå om läpparna och det var dags att åka hem så var jag så trött så ögonen gick i kors. Ungefär i samma veva kom jag på att jag på att jag inte hade rakat varje sig ben eller under armarna. Men skit samma, det är ingen som tittar på det, alla har ju fullt upp med att titta på mitt korta huvudhår. Jag tog dock och såg till så att inte Port-a-Cathen inte syntes. Jag tänker ju inte på den nu för tiden men jag förstår att det kan se lite obehagligt ut för de som inte är vana vid den, den är ju inte direkt osynlig.


Nu såhär på kvällskvisten är nog Maken och Stor-Grabben på väg hem från Makens fotbollsträning, Lill-Grabben har kraschat i Princess säng varpå hon och jag sitter här och umgås på tonårsnivå dvs vi tittar på Mia på Grötö med varsin dator i knäet. Dä ä gött som Tabitha skulle sagt!

Ovido - Quiz & Flashcards