Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Ulrica Karlsson - 16 februari 2013 19:33

 


Idag kunde jag inte hålla mig längre! När en av stallets hästar var ute med matte på ridbanan så frågade jag om jag inte kunde få åka några varv. Det blev ridning i skritt och trav i typ 10 minuter vilket räckte! Det är lite jag i ett nötskal: Jag har inte ridit på sju månader och är svag i kroppen efter behandlingen så jag finner det då lämpligt att sitta upp på en Clydesdale på 175 cm i mankhöjd som jag aldrig suttit på innan. Men Tommy på bilden är precis lika snäll som han är stor så egentligen var han perfekt för lite övningskörning. Himla trevlig häst! Men nu känner jag att jag är bra mör i ovansidan av låren och i det som finns kvar av magmusklerna. Fast det är bara bra, har man ont i magmusklerna efter ridning så har du suttit rätt i sadeln!  Imorgon ska jag rida på min egen Tant Brun!


Rättelse: Om jag kan gå imorgon så ska jag rida på min egen Tant Brun!

Ovido - Quiz & Flashcards