Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 8 oktober 2012 20:52

Tänk vad glad man blir över ett överraskningspaket! I posten idag låg ett fint litet paket med blommig tejp innehållande två virkade mössor och en virkad Snobben! Tack snälla Kerstin! (Nu skriver jag ut namn för en gångs skull men jag blev så glad!) En jättemysig mössa i grått och lite lila och en klargul smileymössa. Den gula är redan inprovad ordentligt och är så kick-ass cancer så det inte är klokt! Detta gjorde hela dagen! Blev hur pigg som över detta! Återigen, tack snälla! Helt underbart!!


Idag på morgonen så åkte mor och jag in för provtagning inför morgondagen. Vi tog även och snurrade runt en sväng på skitICA. Mor och jag är ungefär lika förvirrade båda två så att vi tog oss dit och hem är ett mirakel. Men riktigt roligt hade vi och det är huvudsaken! Vi hade funderingar på att åka och kika på stövlar till Lill-Grabben men där tröt min ork. Så vi styrde kosan hemåt och jag fixade mig lite käk och slocknade på soffan. När jag sovit en god stund vaknade jag med ett ryck och trodde att en dåre kommit in i huset. Men det visade sig att det var ett förlossningsprogram på tv och jag vaknade till en stackars kvinnas krystvärkar. Jag bytte kanal och somnade om.

Mor kom hem med Lill-Grabben lite senare och då upptäcktes paketet och allmän glädje utbröt.


På eftermiddagen kom Lojs med son förbi. Vi släppte ut grabbarna på studsmattan och försökte föra ett samtal. Lojs fick prata till större delen och jag viskade och viftade så gott jag kunde. Hon hade köpt med en lätt korsordstidning till mig. Passar perfekt! Om man var lite trög innan så blir man trögare av cellgift. Hjärnan fastnar fullständigt i ett träsk och då är lite lagompyssel suveränt.


Så idag har varit en toppendag! Nu laddar jag inför morgondagen!

Ovido - Quiz & Flashcards