Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 16 oktober 2012 18:26

Jag har hållit mig undan i några dagar då jag inte har känt mig på topp. Är man en lycklig människa när man har 15 bollar i luften och sen helt plötsligt inte kan ha det så blir man less. Så jag tog mig två dagar för att bryta ihop och komma igen och nu når jag bättre. Att bli lack är som att kräkas, det är ingen idé att kämpa imot och hålla det inom sig. Ju förr skiten kommer ut desto snabbare mår man bättre.


Dagen började med feber för min del. Inte så mycket, 37,6 som mest, men jag ligger strax över 36 grader i vanliga fall så det räckte för att ge mig en praktfull kärringsvalla. Gränsen för behandligen ligger på 38 grader så där klarade jag mig.

De har tagit bort en komponent i mitt gift då jag har känning i halsen och blivit anfådd. En biverkning av den komponenten är skador på lungorna så då fick den inte vara med längre. Det ska dock inte spela någon roll för tillfrisknandet då jag fått den fram tills nu.


Idag var det full rulle på dagvården. Det var ett helt gäng med gubbar och en tant som var där och fick blod. Gubbarna hade med sig sina fruar också, så de höll riktig låda. När jag kom invinglade med min droppställning och lade mig i sängen så lovade de att vara tysta. Prata på ni, sa jag, jag kommer somna snart ändå, vilket jag också gjorde. Maken och jag har döpt om den till vampyrklubben. Det ser lite True Blood goes senior när de sitter där med blodpåsarna. Men de är jättetrevliga allihop! De var impade att jag kunde sova i allt oväsen men får jag bara en tillräckligt platt sten så kan jag sova var som. Det är ingen dum egenskap. Maken smet iväg och hämtade vår nya tv. Han har tröttnat på min gamla 33" tjocktv och köpte en 51" platt variant istället. Vilken jäkla skillnad! Tur att jag fått min bra må illa medicin annars hade jag blivit åksjuk. Maken är överlycklig, hade han inte så ont i sina knän så skulle han nog hoppa jämnfota och klappa i händerna. Det enda är att även den här är en såndär konstig tv som det bara är sport på. Köper man dem på en speciell avdelning i affären?


Överlag får jag säga att jag mår bra. Jag går förvisso som en dubbelvikt full människa i slow motion. Ska jag någonstans så håller jag i mig allt som finns men det funkar. Det är bara själva behandligsdagen, ibland förmiddagen efter som man är så.

Ovido - Quiz & Flashcards