Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 20 oktober 2012 08:25

Nu kommer det ett gnälligt inlägg! Jag bara varnar! Jag har försökt att hålla denna blogg gnällfri i största möjliga mån trots rådande omständigheter men nu! Nu kommer det! Ämnet är: HÅR!


Jag blir tokigt! Mitt hår ligger överallt! Hela golvet fullt, i drivor längs listerna, i handdukar, i kläder, på bord, i soffan och i sängen.

För att inte tala om när jag tar ur en maskin tvätt. Igår kväll sa jag till Maken att vi får se hur mycket som sitter kvar när jag har duschat och det var inte mycket vill jag lova. Som tur var tänkte jag mig för och bytte till en tätare duschsil innan jag började så det inte åkte ner i avloppet. Hela badkarskanten var full med avfallet, uppplockat hår. Och fort har det gått. Har tappat lite strövis hela tiden men nu det senaste dygnet så bara kanar det av.


Det sjuka är att det syns inte sådär mycket på mitt huvud. Om en människa som aldrig sett mig innan ser mig så är inte deras tanke att: -Oj! Hon har nog cancer och tappar håret. Jag har inte samma tjocklek på barret nu men det täcker fortfarande hela huvudet. Hur mycket hår hade jag innan egentligen?? Och hur mycket hår har egentligen de som har riktigt tjockt hår då? Som Princess och Hemhem till exempel? Deras hår lär ju väga flera kilo!


Nu är det ju egentligen ingen suprise att mitt hår ger sig av. Överraskningen är att det har suttit såhär länge men ändå, det känns lite som att nu är det på allvar på någotvis. Nu "kommer jag ut" som sjuk...


Så nu blir det rakapparaten. Hade tänkt att spreja upp det i en tuppkam först innan allt åker av men jag vågar inte chansa. Jag tror inte det håller för det. Vi provar med den längsta inställningen på apparaten först så man får vänja sig lite i varje fall. Ska bara förbereda mig lite mentalt först.

Ovido - Quiz & Flashcards