Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 26 oktober 2012 11:38

Men hallå? Snö? Nu? Det var väl onödigt!


Igår hade jag ingen höjdardag. Har någon liten fesig förkylning men det räcker för att golva mig. Till råga på allt så har jag fått någon liten blödning eller inflamation i vänster armveck efter något av alla stick jag fått. Så Mamsen och jag åkte in till vårdcentralen igår förmiddag så jag kunde få något för det. Jag var helt ihjäl och somnade i väntrummet. Men salvan jag fick funkar, nu kan jag räta ut armen till och med! När vi varit inne på vårdcentralen så åkte jag hem och kraschlandade i soffan och sov resten av dagen iförd min gula smiley-mössa. Det är tusan vad frusen man blir utan hår! Jag har hårda funderingar på att skaffa mig en nattmössa.


Igår kväll så åkte Maken på hockey och Mamsen var här och var barnvakt åt mig och Lill-Grabben. När vi satt och mös som mest så upptäckte vi hur mycket det snöade. Blev lite förvånade. Sen tog det i att blåsa och då la mottagningen av på tv, mitt under kockarnas kamp. Så vi satt i soffan allihop och läste "Petter och hans fyra getter". Det blev nästan lite strömavbrottskänsla.


Lillasyster har gjort världens gulligaste bok till mig! Hon har pysslat ihop en bok full med en massa fina citat om vänskap, om livet och obegåvade saker som kändisar sagt. Blev så himla glad! Ett Nalle Phu citat passade in på mig väldigt bra: "När du tittar på båda dina tassar behöver du bara bestämma dig för vilken som är höger, sedan kan du vara helt säker på att den andra är vänster". Passar bra med tanken på att jag ännu inte har lärt mig höger och vänster. Till och med barnen undviker att säga höger och vänster till mig då det vet att det kan sluta hur som.


En lite avslutande uppdatering av mitt hår eller mitt o-hår som Katten Findus skulle sagt: Mina små fjun rasar i vild takt. Jag har en lite tjusarlock mitt fram på huvudet, där håret är mycket tättare. Ser ut som Charlie Brown i Snobben ungefär. Skulle inte förvåna mig om den sitter kvar när allt annant har åkt av!

Ovido - Quiz & Flashcards