Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Fredag 26/10, men vadå? Snö?

Av Ulrica Karlsson - 26 oktober 2012 11:38

Men hallå? Snö? Nu? Det var väl onödigt!


Igår hade jag ingen höjdardag. Har någon liten fesig förkylning men det räcker för att golva mig. Till råga på allt så har jag fått någon liten blödning eller inflamation i vänster armveck efter något av alla stick jag fått. Så Mamsen och jag åkte in till vårdcentralen igår förmiddag så jag kunde få något för det. Jag var helt ihjäl och somnade i väntrummet. Men salvan jag fick funkar, nu kan jag räta ut armen till och med! När vi varit inne på vårdcentralen så åkte jag hem och kraschlandade i soffan och sov resten av dagen iförd min gula smiley-mössa. Det är tusan vad frusen man blir utan hår! Jag har hårda funderingar på att skaffa mig en nattmössa.


Igår kväll så åkte Maken på hockey och Mamsen var här och var barnvakt åt mig och Lill-Grabben. När vi satt och mös som mest så upptäckte vi hur mycket det snöade. Blev lite förvånade. Sen tog det i att blåsa och då la mottagningen av på tv, mitt under kockarnas kamp. Så vi satt i soffan allihop och läste "Petter och hans fyra getter". Det blev nästan lite strömavbrottskänsla.


Lillasyster har gjort världens gulligaste bok till mig! Hon har pysslat ihop en bok full med en massa fina citat om vänskap, om livet och obegåvade saker som kändisar sagt. Blev så himla glad! Ett Nalle Phu citat passade in på mig väldigt bra: "När du tittar på båda dina tassar behöver du bara bestämma dig för vilken som är höger, sedan kan du vara helt säker på att den andra är vänster". Passar bra med tanken på att jag ännu inte har lärt mig höger och vänster. Till och med barnen undviker att säga höger och vänster till mig då det vet att det kan sluta hur som.


En lite avslutande uppdatering av mitt hår eller mitt o-hår som Katten Findus skulle sagt: Mina små fjun rasar i vild takt. Jag har en lite tjusarlock mitt fram på huvudet, där håret är mycket tättare. Ser ut som Charlie Brown i Snobben ungefär. Skulle inte förvåna mig om den sitter kvar när allt annant har åkt av!

 
 
Ingen bild

Kusin Helen

26 oktober 2012 21:41

Hej det måste vara ett släktdrag att inte kunna höger och vänster. Både Malin och Amanda kan inte lära sig det. Behöver jag säga hur det har gått när vi övningskör med bilen.....Malin fick av Daniel en rattmuff där det står right - left på den, den används året om. Jag följer din blogg och tänker ofta på dig. Många kramar till dig från oss Helen med familj <3

Ulrica Karlsson

26 oktober 2012 23:41

En sån rattmuff skulle jag behöva! Höger och vänster förvirring är nog ett släktdrag. När jag körde upp så fick en vän skriva höger och vänster på handryggen med spritpenna så jag skulle se skillnad. Godkänd blev jag trots att jag vägrade fickparkera, han ville nog bara bli av med mig...

 
Ingen bild

Veronica

28 oktober 2012 19:35

Hej Ulrica. Det måste nog vara ett släktdrag detdär om höger o vänster. Tom är precis likadan, fast han har svårt att erkänna det men så är han ju av det manliga släktet;)! Har inte märkt något på barnen så de kanske har fått de generna från mig. Kollar din blogg nästan dagligen och det blir en liten höjdpunkt varje gång du skrivit något. Sitter både med tårar i ögonen när du har det jobbigt och med ett leende när du verkar må bättre. Kram från oss alla i Gnösjö!!!

Ulrica Karlsson

28 oktober 2012 21:24

Hej!
Det måste vara ett släktdrag! Vi kanske saknar någon gen eller något? Vi kanske ska ha ett upprop nästa släktträff och se hur många det rör sig om? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards