Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 13 oktober 2012 22:02

Idag har det inte hänt för mycket här i La Familia. Vi har dragit runt i olika sorters myskläder allihop och tittat på regnet som strilat ner utanför. Det behövs sådana dagar ibland med. Det är gott att kunna få sitta ner och gaffla lite med barnen om alla de här viktiga sakerna i livet. Jag har tagit det lugnt idag och läst rätt mycket. Jag har snöat in på Harry Potter böckerna igen. Jag tycker de är för mysiga. Lite såhär lagom avancerat. Har läst dem så många gånger nu så jag behöver inte ha full koncentration när jag läser vilket är skönt.


Maken överträffade sig själv i matväg idag med fläskfilé och hasselbackspotatis. Det var så gott så det för en gångs skull var tyst runt bordet när vi åt och det tillhör inte vanligheterna! Han är vass på att laga mat, vilket är tur för mig för jag är sådär lagom road av lagandet men är desto mer road av ätandet.


Lojs med nyfriserad son kom förbi på kvällen. Grabbarna, inklusive maken, körde vardagsrumshockey så det är ett mirakel att huset står kvar. Lojs, jag och Princess satt i köket och fnissade.

Lill-Grabben fick en lastbil med hans namn på av Svåger genom Svärfar. Han blev jättemallig!


Livet går så mycket långsammare på något vis nu mera. På sätt och vis är det rätt behagligt. Det känns som om hela livet har dragit ner i tempo, från full spinn till ultra-rapid. Man går runt och gläds åt småsaker mest.

Ovido - Quiz & Flashcards