Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 17 oktober 2012 21:39

Nu ikväll när jag skulle ta en dusch upptäckte jag att hela överkroppen ner till ljumskarna och bak på ryggen är fulla med utslag. Jag blev skitpaff! Har inte märkt någonting under dagen. Min första tanke var: Nej, nu kommer jag få sova på sjukan! Andra tanken var: Då får mamma sova här hos Lill-Grabben, jag måste bädda rent. Jag pratade med dem på avd 18 och så länge jag inte är påverkad så får jag vara hemma och de ringer mig imorgon. Men blir det eländigt så är det marsch pannkaka ner till Kalmar.

Sen vad det kommer av är lite svårt att veta. Jag har inte ätit något konstigt idag. Ja, förutom tio cellgiftstabletter, tre kortisontabletter, en penicillintablett och en må illa tablett. Men utslagen varken kliar eller svider och det är ju alltid något! Nu är det bara att hålla tummarna att det lägger ner sig och inte börjar klia som fanken inatt.


För övrig har jag dock mått riktigt bra idag och känner mig piggare och piggare. Är lite sliten och trött i kroppen men inte så illa som det var sist under den tuffa behandlingsveckan. Kunde gå ner och lägga i en maskin tvätt idag och det kunde jag inte sist. Har även bäddat rent och dammat av i sovrummet. Nu låter det ju som en massa men det är utslaget på en hel dag. Jag tror mycket kommer av att jag mår bättre i skallen nu sen jag tog mig tid till att vara lite less.


Maken har installerat vårt nya bioljud. Som vanligt i det här huset så gick även dvdn sönder och det var fullständigt glapp i högtalarna. Så vi hittade nu dvd och ljudanläggning på ellos av alla ställen. Istallerat och klart så verkar det funka. Det gamla anläggningen hade tio år på nacken så man får vara nöjd med att det har hållit så här länge. Så om något gott kommer av allt krångel så är det att nu har vi  fungerande: tv, dvd, ljud och panna. Lite surt att det blev sådär på en gång men men.. 

Ovido - Quiz & Flashcards