Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Ulrica Karlsson - 21 oktober 2012 19:20

Jag får börja med gårdagen. Igår eftermiddag hade vi ett litet firande av svärmor som fyller år i veckan. Vi träffades allihop av familjen på Makens sida (vilket är ett helt gäng) hemma hos svärmor och svärfar. Vi grillade korv och hade tipspromenad utan promenaden. Det var jättetrevligt trots att Maken och jag tog jumboplatsen på frågorna. Vädret var härligt så vi var ute. När vi kom hem så gick Maken och Stor-grabben ut till Goda grannarna en sväng och Lill-grabben och jag softade med lite tv-spel. På kvällen slog vi oss ner i soffan med en actionrulle. Maken och Stor-grabben blir så påverkade av film så de lekte lite krig innan vi knoppade in.


Imorse sov vi som grisar allihop för att sedan hasa ner till frukosten. Jag kände mig hur pigg som men när vi hade ätit blev jag attack-trött. Jag gick upp och la mig i sängen och lyssnade lite på radio. Det var ett spännande repotage om makrillfiske varpå jag somnade som en sten. Jag vaknade lagom till att Kvast-Hilda och min favoritschäfer Sassa kom på besök medtagandes en kladdkaka. Det var härlig att sitta och blarra lite med Kvastis och kramas med Sassa. Sassa är för skön. Hon gick en sväng och kollade läget för att sedan rasa ihop i en snarkade hög. Maken till trygg och klok hund finns inte! Pappa och mamma kom förbi en lite sväng och pratade. När Kvastis och Sassa åk så var det dags för Stor-grabben att åka till Ex-frun så då passade jag på att bli uppskjutsad till Tant Brun. Jag har saknat henne något makalöst så det var hur härligt som att få träffa henne! Det är lustigt att man kan bli så lycklig av att stå och rykta! Trots att jag blir fysiskt trött så blir jag så psykiskt lycklig av att vara i stallet. Det var så mysigt att stå och krama sin häst lite och prata lite skit med Karlssonkompanjonen.


Tack alla för alla fina kommentarer och snälla sms angående min nya frisyr! Jag känner mig rätt snygg faktiskt. Jag hade lite ångest igår men nu känns det suverän bra. Det var en liten skum känsla när Maken startade rakapparaten igår vill jag lova! Håret lossnar fortfarande men det blir ju inte samma slitage på det om det är kortare. Så förhoppningsvis dröjer det lite längre innan jag kan misstas för Mark Levengood!


Ovido - Quiz & Flashcards