Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Söndag 2/3, 99 saker att göra innan du dör...

Av Ulrica Karlsson - 3 februari 2013 19:59

..var programmet som jag såg de sista minuterna på när jag slog mig ner i soffan. Då började jag fundera lite. I och med att mina överlevnadsodds har blivit klart förbättrade sen i somras så kanske jag borde fundera ut 99 saker att göra innan jag blir gammal och spattig. Efter en stunds hårt funderande så kom jag på två.


2 av 99 saker att göra innan man tar upp årorna (utan inbördes ordning)

# Gå all in på ett roulettespel i Las Vegas får vänta ett tag, ska jag satsa allt jag har nu så blir det typ 120 spänn. Inte så kittlande

# Rida en engelsk rävjakt slå inte i taket nu djurvänner, räven är oväsentlig och behöver inte ens var med!


Sen tog fantasin slut! Allt det här med fallskärmshoppning, bungyjump och så vidare är adrenalinkickar som jag inte behöver. Aldrig ovan mark! Helst inte för djupt heller så djuphavsdykning går bort det med. Var det meningen att jag skulle vara ute på såna djup skulle jag ha utrustats med gälar. För att inte tala om att dyka med vithajar! Det är ju skitfarligt ju! Fy tusan!


För övrigt idag har jag varit trött. Jag tror det var lite för äventyrligt igår. Inte kunde jag sova i natt heller. Hjärnan tycker att den har sovit tillräckligt de senaste tre månader så den går på högvarv som en centrifug. Sen började min hosta komma igång. När jag väl lyckades koppla av så vaknade Lill-Grabben och var ledsen. Han brukar göra det när han är kissnödig (himla bra grej!) så det blev en sväng på toa mitt i natten. När Lill-Grabben var i säng, tröstad och lugnad så la jag mig sådär himla gott och tänkte att nu kommer sömnen. Det hade den säkert gjort om inte Maken börjat snarka i samma veva. Det gör han säkert varje natt, jag sover så tungt så jag vet inte. Man kan dra in en hel marschorkester i sovrummet och be dem blåsa på utav bara den utan att jag vaknar. Så jag somnade klockan jag-vet-inte-när men jag vet därimot att jag var i stallet vid kl nio för att hålla koll på Tant Brun när hon gick ut i in hage för första gången.


Nu är ju Tanten inte så vild men jag vet av erfarenhet att hoppa över staket kan hon och hade jag inte varit där så hade hon alla gånger tagit ett spänstigt (så gott hon kan i alla fall) skutt in i fel hage. Då hade jag ändå fått gå upp och åka dit så det var lika bra att vara där från början. Ungefär som att tecknar man en försäkring så händer inget. Men hon höll sig i skinnet och på rätt sida staketet idag.


Det är fasen vad stryk kroppen har tagit av behandligen! Jag brukar i vanliga fall kunna rassla av stallsysslorna på en halvtimme-fyrtio minuter, nu tar det två timmar om jag inte räknar in min raster. När jag kom hem igen så var jag så trött och domnad så när jag tvättade händerna så kände inte händerna av varandra. Läskigt.

Så eftermiddagen och kvällen har gått till vila. Det vildaste jag har gjort har varit att gå ner i pannrummet och peta in en pinne i brasan.

Jag har även funderat på vad jag har lagt min munsårssalva då det kommer ett munsår till. Tur att de inte kom samtidigt för då hade jag haft riktiga Hollywood-läppar av svullnaden! Men då hade jag kunnat ta några snygga ankmunskort som alla tonåringar gör. Förstår inte meningen med det, vem vill se ut som Kajsa Anka på kort?


Det blev ju inte mycket till Fredagsmys i fredags då alla var trötta så Lill-Grabben och jag tar igen det idag med chokladkakor och Star Wars. Lill-Grabben står framför tv-n och slåss samtidigt som sina idoler som enligt honom heter Anaking Skajwalker och Obi van Känöbi.

 
 
Lisbeth

Lisbeth

4 februari 2013 00:47

Läste i kapp lite, och hörredudu - du kanske ska ta det liiiite lugnt? Även om du är frisk, så tar det ju ett tag innan krafterna kommer tillbaka..
Men härlig läsning, och ja, jag såg att du vilat. :)
Från-en-som-vet-hur-det-är-att-vilja-mer-än-kroppen-klarar-och-spm-aldrig-lyssnar-fast-den-skriker-i-högan-sky.. ;)

http://www.bettans-place.blogspot.se

Ulrica Karlsson

4 februari 2013 21:01

Lovar att vila så mycket som möjligt men det är ju så tråkigt! :-)
Visst är det jobbigt när hjärnan går på högvarv och vill mycket och kroppen säger nej tack?!
Men jag sitter på baken mellan varven, I promise :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards