Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Lördag 9/2, I trevligt sällskap!

Av Ulrica Karlsson - 9 februari 2013 22:23

Imorse sov jag ännu tyngre än vanligt. Gårdagen var rätt tung då Lillasyster och jag var i Skrika för att göra iordning efter Aroma. Vi delade upp sysslorna på ett orättvist sätt då Lillasyster fick göra allt tungt medan jag såg till att det fanns varmvatten och höll låda. När vi var klara åkte vi iväg till Aromas egentliga hem och fixade till åt henne. Vi körde samma orättvisa uppdelning här med, jag satt på min rosa pall och mockade medan Lillasyster sprang runt som en rem och fixade allt annat. Trots att jag hade tänkt mig för och tog det lugnt så tog energin tvärslut. Det är inte så att jag känner mig lite småtrött utan det säger bara PANG så tar energin slut. Så Lillasyster fick köra mig hem och sedan ta min bil hem till sig då jag inte vågade sätta mig bakom ratten för att skjutsa hem henne.


Väl hemma så slocknade jag på soffan och sov som en strandad val, ungefär fram till dess att min Make slängde en Pågensmacka i toastolen.


När vi alla hade vaknat till idag så skjutsade Maken upp mig och Lill-Grabben till Lillasyster så jag kunde hämta min bil. Lill-Grabben var väldigt bestämd på att han skulle följa med mig till stallet idag. Han är visserligen inte så överdrivet hästintresserad (bra det för då slipper jag köpa en ponny) utan hängde med de yngsta ponnytjejerna i stallet, han hjälpte dem med att putsa sadlar tills han fick tag i en mobil som han kunde spela på.

Efter en snabb sväng i affären där vi köpte vad som behövdes till kvällens festmiddag, tacos. Jag mötte i mitt förvirrade tillstånd Makens farbror i affären. Jag frågade honom: -Vad är det nu man behöver till tacos? Han svarade sanningsenligt: -Aptit!

Vilket förvisso är sant!


Lojs med pojkvän och son kom förbi på en kopp fika. Vi har ju gjort om lite i grabbarnas rum och då blev en förvarningsmöbel från Ingvar Kamprads affär över så den fick de utav oss. Inte gratis dock, Krokstorps IF behöver en stand-in målvakt så Lojs pojkvän fick lova att kunna spela i minst två säsonger.


Efter en liten sväng till hos Aroma så var det bara att sätta igång med maten då vi skulle ha finfrämmande i form av Svågern med Sällskap.

Så nu ikväll har vi ätit (en del mer än alla andra) och öppnat en flaska champagne för att fira mitt tillfrisknande. Jag kände mig mig manad att hålla ett tal då skålen ändå var till min ära. Jag höll ett kort men innehållsrikt tal: Jag vill utbringa en skål för mig! En av mina favoritpersoner! Fred och god växt!


Har man varit skapligt nedsatt i kroppen och inte ens luktat på en vinkork på över ett halvår så är det rätt svårt att träffa rätt på tangentborden efter 1½ glas champagne ska ni veta! Jag har fått sudda en hel del i detta inlägg!

 
 
Ingen bild

Robban

10 februari 2013 16:20

Jag e proppmätt än :)

Ulrica Karlsson

10 februari 2013 20:58

Som sagt: en del åt mer än andra! :D

Men himla trevligt var det men tjena vad jag luktade vitlök idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards