Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Onsdag 13/2, jag lär mig aldrig...

Av Ulrica Karlsson - 13 februari 2013 22:10

Idag tog Lill-Grabben och jag ett enhälligt beslut om en lugn dag. Så jag ringde till dagis och sa att vi stannade hemma idag. Ibland behöver man umgås lite bara.


Så vi tog en lugn och stilla förmiddag för att sedan styra kosan in till Djur och Natur (eller gräsklipparaffären som Lill-grabben säger) för att införskaffa lite spån. Lill-Grabben var lycklig för han gillar stenhårt att åka på kundvagnarna de har. Lyckan var total när en av ägarna hjälpte mig att köra ut spånbalen till bilen för han körde rally med både grabb och bal på kärran.


När man åker bil med Lill-Grabben så blir man helt plötsligt tacksam över att det snart kommer ut en skiva från Melodifestivalen. Jag räknar inte längre resor i kilometer eller tid utan i treminuterslåtar. Jag hoppas att jag aldrig träffar Sean Banan live för då kommer jag troligen berätta för honom vart han kan stoppa sin bananer någonstans.


Efter detta styrdes bilen till stallet där det var dags för utfodring av fålarna. Lill-Grabben var med en stund men blev sedan trött/uttråkad/kissnödig så jag skjutsade ner honom till Mormor och Morfar där han hasade runt i långkalsongerna, tittade på film, åt och badade (en del har det bra!)

Jag å andra sidan snodde lite choklad för min mor och åkte tillbaka till stallet. När jag skulle ut på gödselsstacken så hade jag lite svårt att tömma kärran. Det blir alltid lite backigt på en gödselsstack och har man inte någon vidare kraft i kroppen så blir det lite svårt att tömma. Hade jag accepterat mina fysiska tillkorta kommanden så hade jag bett om hjälp men tyvärr är ju så inte fallet. Så jag sätter igång och öser bort vallarna som blivit. Jag kom ungefär 1/5 genom arbetet och sen tog energin slut. Så hasandes och flåsandes sa jag hej och hej då till mina stallvänner som trillade in när jag skulle åka hem (och ja, jag fick lite välförtjänta bannor för mitt ösande).

Så det fick bli lite mat och sofflocket för min del.


När jag kvicknade till så började jag rita lite på ett förslag till utbyggnad på kåken. Vi har funderat på att bygga ut lite på baksidan för att få ett matrum då vårt efterkrigstidskök är i minsta laget samt ett sovrum till då antalet sovrum inte matchar antalet barn. Detta är dock inte så akut som badrummet som är prio 1 i renoveringsprojektet. Men det är mycket som ska falla på plats innan man ska börja. Vi ska ta hit lite firmor som ska få ge kostnadsförslag och sen ska vi ju övertala banken alternativt vinna på lotto. 

Det är lite spännande att fundera och diskutera hur vi vill ha det. Så mycket till diskussioner blir det visserligen inte för Maken och jag är rörande överens om hur vi vill ha det. Sen ser jag ju kanske inte fram mot att vara utan badrum och ha kåken full med hantverkare men man får ta det onda med det goda! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards