Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Torsdag 21/2, Namnbyte, fika och nostalgi

Av Ulrica Karlsson - 21 februari 2013 23:03

I morse (eller i förmiddags rättare sagt) var jag helt ihjäl. Jag tror det var sviterna efter gårdagens tvagning. Likt en medeltida kunglighet så började dagens korrespondans i sängen och avverkade två samtal innan jag gled ur sängvärmen. Det ena samtalet gällde morgondagens inplanerade besök hos min jagande vännina. Hon ringde och berättade att hon hade 39 graders feber, att stora flickan hade en temp som låg strax under och att den lilla flickan hade hosta. Vi sköt besöket på en obestämd framtid. Bara för att jag nu för tiden stoltserar med ett immunförsvar så behöver man ju inte utsätta sig för vad som. Sen för behöver nog min jagande vännina sömn istället för mitt sällskap.

Det är en hiskelig influensa som går, man kanske borde ta en influensaspruta nästa år?


Eftermiddagen löpte på smidigt med affärsbesök, stallbesök, middag samt läxor i SO och engelska.

Vid middagen så berättade Lill-Grabben med viktig röst att han härmed har bytt namn. Han heter numera Legolas Karlsson. Bäst jag kommer ihåg att berätta det för dagisfröknarna.


När detta var avklarat så gled Princess och jag iväg till Lojs för en kopp fika. När den fikan var avklarad så var det dags för nästa fika (jag lever ett intensivt liv ska ni veta) som ägde rum i stallet. Runt jul var det tänkt att det skulle vara ett litet stallmys med julklappsutdelning men det har varit lite tight att få ihop alla så det blev idag istället. Vi hade jättemysigt! Fikat var uppdukat på ett trevånings skoställ mitt i stallgången och vi satt runt omkring på höbalar. Vi hästfolk är inte så fina i kanten som man kan tro! Vi hade ett bra samtal där vi pratade om årets mål med vårt hästeri och liv. Ja..sen blev det en hel del tramsprat också men det blir lätt så. Det händer ofta att jag är närvarande vid tramsprat så det kan vara jag som inbjuder till det. Det var god utdelning av julklapparna också! Princess fick en fin filt och jag fick en strut kola.


Nu ikväll så pratade jag i nästan en och en halv timme med Lillasyster. När vi skulle lägga på så kom hon på varför hon ringde egentligen så imorgon ska jag hänga med och besikta hennes bil. Men vi hade riktigt roligt under tiden!


Jag tog mig även en nostalgitripp på travsport.se där jag sökte på alla gamla travhästar jag känt. Läste återigen faktan om min förra häst Ruter Ess, Rutan, allmänt kallad. Han var en riktigt härlig själ. Fantastiskt snäll häst! Ska se om jag kan få in några bilder på honom, i mina ögon så är han fortfarande en av de finaste hästar som funnits.



En som inte var den finaste i världen ikväll var Princess. Hon kom helt ljudlöst utglidande ur köket med hela nyllet insmort med en vit ansiktsmask och skrämde slag på mig. Jag blev så rädd så hjärtat hoppade över ett slag.


Princess och jag körde lite pälsvård på katterna nu ikväll dvs Princess höll i och jag klippte tovorna. Med Basse gick det relativt bra men Mormor Katt var vansinnig. Men är man för fet för att kunna tvätta sig på ryggen så får man stå ut med att bli klippt. Nu kommer det ta ett par dygn innan hon förlåter oss för vårt tilltag, just nu sitter kattan ute på altan och skickar isande blickar på den stackare som råkar titta ut.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards